Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 35
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 't Wolt Bekijk Berichten
    Ik hoop voor je dat die Inca wat wordt. Dat is een mooie machine! En absoluut ook waardevast.
    De Inca ligt achterin de auto! Foto's volgen later.

Gefeliciteerd! Daar zal je nog veel plezier van hebben!

Zo, dat is een mooi start zo op de valreep van 2019! Veel plezier ermee!

Ha Barktus
    Mooi apparaat heb je gekocht! Gefeliciteerd!

Ik reageer even omdat ik de hobby ook uitoefen met een beperkt budget. Qua lijmklemmen bv. die heb ik allemaal op rommelmarkten of in kringloopwinkels gekocht. Ik heb er totaal een stuk of 20 en ik denk dat ik niet meer uitgegeven heb dan 25 euro. Ik heb er twee weggegooid, bleken miskopen.

Mijn zaag heb ik van mijn vader gehad, een Metabo TK 1256. Daar heb ik heel veel plezier van. Mijn "kolomboor" is een Wolfcraft standaard met een AEG boormachine erin die 7,50 kostte bij de kringloop in Steenwijk. Mijn frezen zijn een Rus die ik ooit van mijn kinderen heb gehad. Deze hangt in een freestafel (zelfbouw). Dat is echt heel fijn werken. Ik heb voor 22,50 via MP een Bosch erbij gekocht. Omdat ik veel met frezen doe en Hooked on Wood mij op het spoor van Banggood heeft gezet heb ik daar een palmrouter gekocht met freesjes. Was mijn kado van de goede Sint..... nog geen 50 euri's

Waar ik voor mijn doen veel geld aan uitgegeven heb is, overigens naar een paar goedkopere modellen versleten te hebben, een schroefmachientje van Milwauki. Ik wilde een kleine handige die wel goed was. Iets van 160 piek.

Dan heb ik nog twee schuurmachines, een Bosch excentrische, via MP voor 35 piek en een Ferm bandschuurmachine die op zijn kop aan de werkbank geklemd kan worden.

Ik heb een Nifisk bouwstofzuiger, een goed stofmasker en doppen voor de oortjes. Kwa handgereedschap heb ik het meeste al heel lang. Een enkel keertje zie ik iets op een rommelmarkt wat ik er dan bij koop.

Wat ik maak? Meestal dingen die we nodig hebben, maar laatst ook een leuk bijzetkrukje voor mijn vader.
    IMG_1558.jpg

Mogelijk heb je er iets aan.

Vriendelijke groet,
    Willem

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2016
    Kijk! Daar heb je in ieder geval meer machine aan dan aan die Ryobi. Nu nog een stukje basis instructie "hoe om te gaan met een cirkelzaagtafel", je eerste proef sneetjes zagen om te kijken of de zaagbladen scherp zijn - deze eventueel even laten slijpen - en je bent klaar om de eerste projecten in elkaar te knutselen.
    Pas wel op met YouTube! Er staat een filmpje op van een Inca Universal waarmee wat wordt gezaagd, maar degene die dat doet heeft geen idee van veilig werken.
    Heel veel plezier gewenst van je nieuwe aanwinst! Ik wens je een veilig en productief 2020.
    " Een mens is slechts in staat om te leren door het maken van fouten. Ik maak er vele, ik leer dus een hoop.
    Er zijn mensen die nooit fouten maken.......die kunnen dus niets meer leren"

Bedankt iedereen voor de reacties! Ik ga er hopelijk veel plezier van hebben in de toekomst Probeer in het nieuwe jaar nog even inhoudelijk te reageren. Tot die tijd; foto's!

De aan en uit knop ga ik overigens wel vervangen. Wil er een die ik met m'n knie kan stoppen mocht het nodig zijn.

Die aan-uit knop is op onze Inca Compact ook niet heel fijn.

Overigens, de vorige eigenaar van het apparaat (mijn zwager) heeft op dat 'naamplaatje' een afzuigaansluiting gemaakt. Als je daar een stofzuiger aan hangt zorgt dat voor een significante vermindering van stofverspreiding.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Die schakelaar kan je ook lager zetten en aan de zijkant, dan kan je die prima met je voet bedienen.
    sometimes you just need a bigger hammer

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2016
    Schuurschijf erbij, en ook een schuurdoorn. Nou, dan kun je je werkstukken ook al schuren. Prachtig toch? Zie ik zelfs iets van een handleiding in die doos liggen? Het werkblad wel even schoonmaken en in de was zetten. Dan glijd het hout er gemakkelijker overheen. Dan gaat het zagen een stuk gemakkelijker.
    " Een mens is slechts in staat om te leren door het maken van fouten. Ik maak er vele, ik leer dus een hoop.
    Er zijn mensen die nooit fouten maken.......die kunnen dus niets meer leren"

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henkverhaar Bekijk Berichten
    Die aan-uit knop is op onze Inca Compact ook niet heel fijn.

Overigens, de vorige eigenaar van het apparaat (mijn zwager) heeft op dat 'naamplaatje' een afzuigaansluiting gemaakt. Als je daar een stofzuiger aan hangt zorgt dat voor een significante vermindering van stofverspreiding.
    Ik vroeg me al af of dit mogelijk was. Maar hier dus al mijn antwoord. Kan je toevallig een foto bemachtigen?

Forum Rechten