Schildersezel(tje)

Scirocco1

Actieve deelnemer
2 jan 2014
297
21
In dochterlief (11jr) is ineens een Brood of Heijboer:p ontwaakt, ze maakt de ene tekening en schilderij na de andere.
Dat doet ze nu op haar bureau, maar het tekent en schildert toch wat makkelijker met een schildersezel denk ik,

Nu weet ik dat die dingen ook voor weinig te koop zijn, maar het is toch veel mooier en dankbaarder om zulks zelf te knutselen.

Het heeft nog een aantal bewerkingen nodig maar kon het toch niet nalaten om hier alvast een paar foto's te posten:cool:

IMG_2029.jpgIMG_2032.JPG
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Erg mooi gemaakt, en vergis je niet een goede schildersezel betaal je best veel geld voor. Die goedkope zijn kwalitatief ook veel minder. En hierbij kan je je dochter betrekken (wat goud waard is) en haar vragen of het naar tevredenheid is of er nog wat gewijzigd moet worden.
 

Scirocco1

Actieve deelnemer
2 jan 2014
297
21
@hstraat, iets zelf maken voor je kinderen geeft idd veel meer voldoening.
@avos, Thanks.
 

Scirocco1

Actieve deelnemer
2 jan 2014
297
21
Is geen beuken idd, gewoon eenvoudig vurenhout wat ik nog had liggen. Delen voor de scharnierpunten zijn meranti (denk ik:eek:) en knop is van multiplex.
Beukenhout was ook mooi geweest denk ik, maar dan wil je snel aan de slag en dan gebruik je toch weer wat je nog voorhanden hebt:p
Weer een leuk en leerzaam projectje.

Gister kwam ze ineens met een afbeelding van een kaptafel waar ze voor ging sparen.......hmmmm ik voel een volgend project aankomen.........
 

Scirocco1

Actieve deelnemer
2 jan 2014
297
21
En weer een stukje verder, bijna klaar.
Nog twee houten knopjes maken en afwerken met lijnolie.

IMG_2047.JPGIMG_2045.JPG

Was een leuk projectje.
Wat verschillende technieken toegepast, en toegegeven hier en daar kan het nog wel wat strakker en netter, maar al met al ben ik best tevreden:)
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Heel mooi. Mijn ex had voor haar lessen een dozijn van die dingen, de meeste zo krom als een hoepel en ik heb ze allemaal op enig moment weer helemaal in elkaar moeten lijmen:)
Deze ziet er echt heel mooi uit
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.754
979
Omgeving Eindhoven
Je dochter boft met zo'n knutselaar! Ziet er goed uit.
En over die kaptafel. Als je zo kunt toveren met hout, kan/mag er toch geen kant en klare tafel komen die nét niet past, dan moet het toch een volledig op maat gemaakt bureautje komen te staan? :cool:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.