hellup draaibank stopt ineens

coonman

Actieve deelnemer
1 jan 2012
132
0
Almere
Beste Forum leden,

Heb je een tijd niks gedaan met je draaibank en ben je bezig om drie handvaten voor hamers te maken, stop de draaibank er ineens mee.
Het is een kleine Woodfast, nu heb ik totaal geen benul van electriciteit, dus even gekeken of er misschien een zekering kapot was. Zie echter geen zekering, en in de schakelaar meet ik wel stroom.
Iemand idee wat het zou kunnen zijn?
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Thermische beveiliging geactiveerd? Ik neem aan dat de draaibank op 230 volt werkt.
Zoek eens naar een klein knopje wat je kan indrukken.
 

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.590
540
Steenbergen, Noord Brabant
Hoor je misschien de motor zachtjes brommen? Of hoor je helemaal niets? Als je hem dus inschakeld.
Hij stopte er mee toen je aan het draaien was? Kan duiden op een los draadje, of een kabel breuk ergens in de draaibank.
 

coonman

Actieve deelnemer
1 jan 2012
132
0
Almere
Nee hoor motor niet brommen, zette hem uit toen ik een schuurgang wilde controleren, en daar na deed ie niks meer
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Zit er een aanloopcondensator op? Zet de machine even aan en geef de as een slinger als de bank het nu doet is alleen de condensator defect.
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Niemand in je kennissenkring die wat weet van elektriciteit?
Beetje zonde om deze af te danken zonder dat je weet wat de oorzaak is, als ik google is het ook geen aliexpress draaibank.
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Ik zie alleen staan een kleine Woodfast en kan uit de tekst halen dat het een draaibank is maar misschien ook wel handig om een type aan te geven.
Misschien dat er dan gerichter geholpen kan worden en hoef je misschien niet een andere draaibank te kopen.

 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
Mogelijk stof in de schakelaar, heb ik ook eens gehad.

Stekker er uit, schakelaar open schroeven, contacten schoonmaken, weer terug in elkaar en starten maar🙂
 

coonman

Actieve deelnemer
1 jan 2012
132
0
Almere
Heb een HBM gekocht,

Deze wood fast is nu in de aanbieding, wie hem wil kan hem komen ophalen, en kijken of Hij of Zij hem aan de praat krijgt.
zet dit bericht ook op de marktplaats
 
Als het inderdaad een woodfast is dan is het echt zonde om hem op deze wijze af te danken.
De kwaliteit van een hbm is beduidend lager.
Met iets meer geduld en technische hulp had dit vast verholpen kunnen worden.
Het is dat ik al ruim voorzien ben anders......

M.vr.gr. Jan
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.