Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 28

Update draadsnijtoestel met foto

Iemand enig idee waar deze machine METABO type GSG 20200 te vinden is?
    Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      METABO.jpg
Bekeken:   391
Grootte:   17,1 KB
ID:        92739
    Laatst gewijzigd door irtamos; 24-12-19 om 19:56.

Naam:      Metabo2.jpg
Bekeken:   378
Grootte:   16,2 KB
ID:        92740 Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      Metabo3.jpg
Bekeken:   379
Grootte:   16,1 KB
ID:        92741Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      Metabo4.jpg
Bekeken:   369
Grootte:   15,2 KB
ID:        92742

Dit is de machine TORKA - TORKATOUR - met bovenfrees van Elu. Met deze machine kan je dus allerhande schroefdraad frezen. Is deze machine ergens te vinden?
    Laatst gewijzigd door irtamos; 24-12-19 om 20:05.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door irtamos Bekijk Berichten
    Iemand enig idee waar deze machine te vinden is?
    Uploaden van de foto is kennelijk niet goed gegaan. Er is niets te zien.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door irtamos Bekijk Berichten
    Iemand enig idee waar deze machine METABO type GSG 20200 te vinden is?

Naam:      METABO.jpg
Bekeken:   391
Grootte:   17,1 KB
ID:        92739
    Dat was volgens mij geen Metabo, maar een eigen merk van Willyvanhoutte. Kan zijn dat er toevallig een bovenfrees van Metabo aan zat, maar het apparaat zelf is zonder frees
    Staat niet meer op hun site, maar ik heb ze vorig jaar nog in hun winkel zien staan. Misschien even bellen.
    https://www.willyvanhoutte.com/

Dat was inderdaad een eigen ontwerp van Willy Vanhoutte, mogelijkheden idem als hetgeen nu nog op hun site staat.
    Alleen, het "oude" ontwerp was een aparte machine, dus geen draaibank nodig om te kunnen werken.
    Alhoewel je wel een draaibank nodig had om je stukken voor te bereiden en af te werken.

Met geen van beide is een lange draadspindel te frezen, wat het Hager opzetstuk wel kan.

Een paar jaar geleden was er op marktplaats een volledige kast te koop (museale kwaliteit) met antieke draadtrekkers en alle toebehoren, en deze t.e.m. een diameter van 4 inch. Het startbod begon echter op 5.000 euro. Voor een uniek project wil ik dergelijke grote en vooral perfecte schroefdraad kunnen maken. Vandaar mijn zoektocht naar een betaalbare oplossing voor het probleem.

Het grote toestel van Willy Vanhoutte zal nog moeilijk te vinden zijn, vrees ik.
    Toevallig (of ook weer niet) ken ik iemand die er een in zijn bezit heeft, en volgens die man zijn er slechts 10 gemaakt.

Deze machine stond in de jaren '80 voorgaande eeuw te koop op de hobbybeurs aan het Rogierplein in Brussel (dit beursgebouw is ondertussen reeds lang onder de sloophamer verdwenen). Moeilijk te vatten dat er dan slechts 10 machines zouden gebouwd zijn.

Forum Rechten