Draadstrelen

Frank2800

Actieve deelnemer
16 jan 2016
35
11
3400 Landen (België)
Heel mooie doosjes met een prachtige schroefdraad.

Je hebt vermeld dat je een draadstreler hebt gebruikt van M33x3.5
Ik zou me graag ook een set strelers willen aanschaffen voor het van strelen van draad op gelijkaardige doosjes.
Kan je om te beginnen met stelen een maat
M33x3.5 aanraden of beter een andere maat?

Met vriendelijke groeten Frak
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.536
Ik denk dat de strelers een spoed hebben van 3,5. Die 33 moet je maar vergeten, dat kan elke maat zijn die je goed uitkomt.
 
Heel mooie doosjes met een prachtige schroefdraad.

Je hebt vermeld dat je een draadstreler hebt gebruikt van M33x3.5
Ik zou me graag ook een set strelers willen aanschaffen voor het van strelen van draad op gelijkaardige doosjes.
Kan je om te beginnen met stelen een maat
M33x3.5 aanraden of beter een andere maat?

Met vriendelijke groeten Frak

Ik heb al wat jaren ervaring met draadstrelen met tpi 16 en 18. Om te beginnen raad ik tpi 16 of 18 aan. Een hoger aantal tpi's (tanden per inch) is "makkelijker" om het te leren.
M33x3.5 zijn ook voor mij geen makkelijke strelers.
 
Ik denk dat de strelers een spoed hebben van 3,5. Die 33 moet je maar vergeten, dat kan elke maat zijn die je goed uitkomt.
Daar heb je wel gelijk in, maar het komt voornamelijk dat mijn as van mijn draaibank ook M33x3.5 is, en daar vergelijk ik het ongemerkt mee. Maar je kan er verschillende diameters mee strelen wat ook op de foto van de doosjes te zien is.
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.440
536
Nico,

kun je rechtstreeks scherp in de vogelkers en hulst strelen ( in de niet echt harde houtsoorten) of impregneer je die eerst met CA of zoiets?
Mooi werk, mooie vormen. (zoals steeds.)

groeten
Ornament
 
Nico,

kun je rechtstreeks scherp in de vogelkers en hulst strelen ( in de niet echt harde houtsoorten) of impregneer je die eerst met CA of zoiets?
Mooi werk, mooie vormen. (zoals steeds.)

groeten
Ornament
De vogelkers die ik gebruikte was vrij hard, en het stammetje had ook nog het hart in het midden.
Tijdens het strelen smeer ik met een tanden borstel wat slaolie op het draad. Mijn ervaring met CA is dat je dan harde en minder harde plekken in het hout krijgt wat niet prettig streelt.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.536
Bij dat draadstrelen, ga je dan rechtstandig naar binnen, of probeer je de streler alleen aan een zijde te laten snijden?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.