Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 29

Archive dvd Fine Woodworking < Verkocht >

Door een misverstand heb ik per ongeluk twee archive dvd's besteld van het blad Fine Woodworking . Zie voor meer info onderstaande link.

http://www.tauntonstore.com/2010-fine-w ... 11312.html

Ik mag één exemplaar terug sturen, alleen zijn de verzendkosten dan voor mijn rekening. Mogelijk kan ik een forumlid er blij mee maken.
    Normaal kost de DVD incl. verzendkosten zo'n 130 euro.
    Ik bied hem aan voor 100 euro incl. verzendkosten (eventueel af te halen in Deventer).
    De dvd is net binnen gekomen en is gesealed.

groet,
    gandel

Re: Archive dvd Fine Woodworking

Hallo,

Ik heb wel interesse, stuur de dvd maar op, als die binnen is maak ik direkt het geld over.

Is het meestal niet net andersom? Als hij het geld binnenheeft, stuurt hij het meteen op?

Tjaaaa nu wordt het moeilijk!!!!!

gr. albert

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Surfie
    Is het meestal niet net andersom? Als hij het geld binnen heeft, stuurt hij het meteen op?
    Inderdaad. Heb er ook nog nooit van gehoord dat iemand dat andersom zou doen. :roll:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jpandriesse
    Inderdaad. Heb er ook nog nooit van gehoord dat iemand dat andersom zou doen.
    Klopt, ik doe het ook niet maar eigenlijk wel gek, waarom moet de koper de verkoper vertrouwen en niet andersom?

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Omdat je, wettelijk gezien, als koper veel beter beschermd bent dan als verkoper.

hoe dan?

Niet als je gewoon geld overmaakt aan een particulier volgens mij...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henkverhaar
    Niet als je gewoon geld overmaakt aan een particulier volgens mij...
    jawel hoor. Door het betalen komt er een koopovereenkomst tot stand ( dat is eigelijk al zo met een mondeling verhaal maar zeer zeker bij het betalen ervan. ( juiste omschrijving bij overboeking kan handig zijn)

Als de koper betaalt en de ander het geld accepteert, accepteert die ander ook de leveringsplicht.... en andersom.

Het maakt dus eigenlijk niet uit wie als eerste over de brug komt, maar eerst betalen maakt het eenvoudiger. Als eerst het goed van eigenaar verwisselt is de bewijslast lastiger. De bezitter van een goed word namelijk geacht de wettige eigenaar te zijn. Het kan dan best lastig zijn om te bewijzen dat er nog betaald moet worden. Als het geld eerst gaat, meestal per bank, is dat dus geregistreerd en dus is een overeenkomst eenvoudiger aantoonbaar en ook logischer.

Forum Rechten