Instellen Sencys schaaf lukt niet

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Mocht je met de schaaf niet meer door een deur kunnen kan je heb altijd nog verbouwen tot infill schaaf.
Ons gewaardeerde lid Roeland Berkelmans heeft enkele filmpjes hierover gemaakt. Helaas is hij momenteel geblesseerd.
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Je mag wel langskomen, dan kan ik er een blik opwerpen en zonodig de beitel slijpen voor je.
Stuur maar een pb als je hiermee kan helpen.
 
Laatst bewerkt:

Harm69

Nieuw lid
12 jan 2018
8
0
Veldhoven
Hallo allemaal,

Bedankt voor alle reacties.

Ik heb het probleem opgelost door het Sencys ding terug te brengen, en via Marktplaats een oude Stanley te kopen. Die is niet helemaal perfect, maar meer dan goed genoeg om mee aan de slag te gaan en op te oefenen.

In een eerdere post gaf ik aan dat ik een gladde zool wil hebben: Bij de eerste 'oefen' projectjes ga ik o.a. met een futselplankje de kopse kanten opschonen. Bij dunne plankjes is dan een gladde zool wel handig.

Wat ga ik als volgende leren:
- slijpen: Scherp lukt wel, maar een precieze en haakse snede is met de hand lastig. Kwestie van oefenen...
- schaven moet ik nog leren: Het hout wordt wel glad, maar vlak, recht en haaks is het nog niet.

De foto laat een krul zien zoals ik die nu krijg. De schaaf staat vrij 'dun' afgesteld.

Groeten,

Harm


krullen_klein.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.