Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: Vloer werkplaats

Vloer werkplaats

Ik wil mijn betonvloer wat minder koud laten aanvoelen, geen kruipruimte oid dus drukvaste XPS platen erop en dan wilde ik underlayment (nu 21mm in aanbieding bij pontmeyer) erop leggen en deze platen alleen onderling verlijmen.

1. Kan ik hierop zware machines plaatsen met een pompwagen?
    2. Blijft dit mits onderling verlijmd enigszins vlak?

Zou ook nog antislip betonplex kunnen nemen, kost niet veel meer, maar hoe krijg/hou ik die vlak??

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Fermacell heeft een vloersysteem dat bestaat uit in elkaar passende platen, die leg je op een onderlaag van korrels die alle oneffenheden nivelleren. Op deze vloer kun je osb of ander plaatmateriaal bevestigen. De belastbaarheid ervan is hoog, als ik het me goed herinner.

Bedankt, die heb ik bekeken, ik heb een volledig vlakke vloer. De isolatiewaarde van de fermacell met isolaag is niet bijster hoog.

Je kunt er wel mooi je vloer aan vastmaken.

Ik heb osb platen geplaatst en ze bevallen me erg goed. Mijn vloer was niet zo vlak, maar dat zat de mes/groef verbinding niet in de weg.
    Ik heb de platen wel verlijmd aan de vloer, maar ik had veel moeite om in een fysieke winkel lijm te vinden, die ook nog ene beetje vullend was. Het is erg comfortabel en ik zie nagenoeg helemaal niks van zaagsel op de vloer, wat een voordeel en nadeel is.

De osb die ik zag bij de groothandel vond ik nogal glad, heb jij daar geen last van?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vandikte Bekijk Berichten
    De osb die ik zag bij de groothandel vond ik nogal glad, heb jij daar geen last van?
    Nee echt totaal niet. Ik heb gewoon de halve platen van de bouwmarkt voor een 10tje de stuk.

Hoi, ik heb ook osb op mijn werkplaatsvloer (ook met xps er onder, trouwens), en het bevalt mij erg goed. Het doet gezellig aan, voelt comfortabel aan, is redelijk slijtvast, en als er per ongeluk eens een gereedschapje op de grond valt komt dat toch minder hard aan dan op beton of tegels o.i.d. Omdat het patroon wel redelijk druk is, vind je kleine schroefjes die op de vloer zijn gevallen e.d. niet gemakkelijk terug.
    Vriendelijke groet, Nerflander
    [I]Alles wat de moeite waard is kost moeite.[/I]

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nerflander Bekijk Berichten
    Hoi, ik heb ook osb op mijn werkplaatsvloer (ook met xps er onder, trouwens), en het bevalt mij erg goed. Het doet gezellig aan, voelt comfortabel aan, is redelijk slijtvast, en als er per ongeluk eens een gereedschapje op de grond valt komt dat toch minder hard aan dan op beton of tegels o.i.d. Omdat het patroon wel redelijk druk is, vind je kleine schroefjes die op de vloer zijn gevallen e.d. niet gemakkelijk terug.
    Goed om te lezen, ik denk dat osb drukvaster is dan underlayment, dat zou nog doorslaggevend kunnen zijn.

Mijn bescheiden werkkamer heeft een laminaat beuken vloer,tegenwoordig vaak gratis op te halen via MarktplaatsDSC09778.jpg

Forum Rechten