Vloer werkplaats

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
Ik wil mijn betonvloer wat minder koud laten aanvoelen, geen kruipruimte oid dus drukvaste XPS platen erop en dan wilde ik underlayment (nu 21mm in aanbieding bij pontmeyer) erop leggen en deze platen alleen onderling verlijmen.

1. Kan ik hierop zware machines plaatsen met een pompwagen?
2. Blijft dit mits onderling verlijmd enigszins vlak?
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
Zou ook nog antislip betonplex kunnen nemen, kost niet veel meer, maar hoe krijg/hou ik die vlak??
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.760
733
Enschede, Twente
Fermacell heeft een vloersysteem dat bestaat uit in elkaar passende platen, die leg je op een onderlaag van korrels die alle oneffenheden nivelleren. Op deze vloer kun je osb of ander plaatmateriaal bevestigen. De belastbaarheid ervan is hoog, als ik het me goed herinner.
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
Bedankt, die heb ik bekeken, ik heb een volledig vlakke vloer. De isolatiewaarde van de fermacell met isolaag is niet bijster hoog.

Je kunt er wel mooi je vloer aan vastmaken.
 

s0ulmaster

Without magic smoke, it ain't broken
11 apr 2019
368
121
Enschede
Ik heb osb platen geplaatst en ze bevallen me erg goed. Mijn vloer was niet zo vlak, maar dat zat de mes/groef verbinding niet in de weg.
Ik heb de platen wel verlijmd aan de vloer, maar ik had veel moeite om in een fysieke winkel lijm te vinden, die ook nog ene beetje vullend was. Het is erg comfortabel en ik zie nagenoeg helemaal niks van zaagsel op de vloer, wat een voordeel en nadeel is.
 

Nerflander

Actieve deelnemer
5 feb 2011
291
6
Steenwijk
Hoi, ik heb ook osb op mijn werkplaatsvloer (ook met xps er onder, trouwens), en het bevalt mij erg goed. Het doet gezellig aan, voelt comfortabel aan, is redelijk slijtvast, en als er per ongeluk eens een gereedschapje op de grond valt komt dat toch minder hard aan dan op beton of tegels o.i.d. Omdat het patroon wel redelijk druk is, vind je kleine schroefjes die op de vloer zijn gevallen e.d. niet gemakkelijk terug.
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
Hoi, ik heb ook osb op mijn werkplaatsvloer (ook met xps er onder, trouwens), en het bevalt mij erg goed. Het doet gezellig aan, voelt comfortabel aan, is redelijk slijtvast, en als er per ongeluk eens een gereedschapje op de grond valt komt dat toch minder hard aan dan op beton of tegels o.i.d. Omdat het patroon wel redelijk druk is, vind je kleine schroefjes die op de vloer zijn gevallen e.d. niet gemakkelijk terug.
Goed om te lezen, ik denk dat osb drukvaster is dan underlayment, dat zou nog doorslaggevend kunnen zijn.
 

peter vh

Actieve deelnemer
1 jun 2015
239
77
Mijn bescheiden werkkamer heeft een laminaat beuken vloer,tegenwoordig vaak gratis op te halen via MarktplaatsDSC09778.jpg
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere

Nee, maar even snel ingelezen, mooi materiaal, alleen beetje erg prijzig tegenover XPS.

En dan blijft de vraag wat leg je erop?

@peter vh, ik heb gauw 38m2 nodig, dat is al wat lastiger en dan wil ik het ook nog eens zonder balkenframe rechtstreeks op het isolatiemateriaal leggen dan moeten de veren bv nog intact zijn.
 
Laatst bewerkt:

peter vh

Actieve deelnemer
1 jun 2015
239
77
Even op MP kijken 4xgratis 40-60-80-100m2.de 100m2 is een mooie licht berken laminaat.

[FONT=Verdana,Arial,Tahoma,Calibri,Geneva,sans-serif]https://www.marktplaats.nl/q/gratis+laminaat/f/gebruikt/32/[/FONT]
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.