Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Onderwerp: zwanger

zwanger

Ik heb geprobeerd een zwangere vrouw uit te beelden met de draaibank.
    Eerst een cilinder gedraaid - daarna hierin een cilinder uitgehold - vervolgens excentrisch van de cilinder een kegel gebouwd - hoofd en kind uit de hamd gedraaid - haar van messing slijpsel en afgewerkt met tungoil. Walnoot lichaam - teak hoofd en kind van christusdoorn.
    Herkenbaar?
    vr.gr. Jan Pranger.

Attached files

Re: zwanger

Gosh Jan, je bent wel kunstzinnig bezig geweest.
    Ik heb er een tijdje naar zitten kijken, en in die zin van het kunstzinnig te bekijken, en ook de manier zoals je die omschreef om het zo te creeren, roept bij mij wel die herkenning op van een zwangere vrouw waar je de vrucht in haar schoot ziet.
    Knap gedaan.
    groetjes, Ad

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Mooi Jan, Ik kan zeker zien wat je hiermee bedoelde. Het "haar"had voor mij er niet bij gehoeven maar dat is een kwestie van smaak!!

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Het is dat je erbij vertelde wat het voor moest stellen, maar anders :roll:

:mrgreen:

Verder vind ik het zelf niet zo heel mooi, maar daar in tegen wel weer heel erg mooi gemaakt. Vooral dat werk van de uitgeholde kegel, petje af hoor.

Ik dacht eerst dat het een modern zoutvaatje was
    wel heel mooi.

gr Albert

mooi werkstuk, maar het haar is idd echt overbodig op dat abstractie-niveau

Voor mij hoeft het haar ook niet zo, en ik denk dat het zonder nek ook beter uitkomt. Verder mooi project. Het kind ligt nu wel erg open en bloot - maar ik zou zo ook niet weten hoe je dat wat meer 'natuurgetrouw' uitbeeldt.

Bedankt voor de reacties tot nu toe. Ja, dat haar is misschien wel overbodig - het voegt weinig of niets toe. Ik vind het zelf als ontwerp wel goed gelukt maar het gelukt mij nog niet er emotie, zoals geborgenheid in te leggen en verstilling - b.v. met een hand op de bolle buik en een stralende of gelukzalige blik. Maar afijn er komt wel eens weer een ingeving.
    vr.gr. Jan Pranger.

Hoe groot is het?

Afmetingen zijn:
    Hoog 18 cm - doosnee onder 8 cm edn boven 3 cm - holte heeft 4 cm doosnee.
    vr.gr. Jan Pranger.

Forum Rechten