Iemand een zaaglint over voor Hammer N4400?

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
602
57
Provincie Zeeland
Hallo,

sinds gisteren heb ik een prachtige Hammer N4400 in de schuur staan. Super blij mee natuurlijk! Echter zitten er twee heel botte zaaglinten bij. En Tuffsaws is dicht tot 7 januari. Betekend dat ik de twee komende vrije weken alsnog deze mooierd niet kan gebruiken. Heeft er misschien iemand een zaaglint over, het liefst van Tuffsaws, die die aan mij wil overdoen? Zou super zijn. Ik hoor jullie wel!

57BD4CAD-E75F-4940-BE71-8C51A50FE8C8.jpg
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Ja heb ik aan gedacht, maar ik het geen Dremel of zoiets dergelijks (dacht ik :rolleyes:)
Als het geen gehard staal is gaat dat perfect met een vijl. En sommige geharde linten zijn ook te vijlen.
Daarna moet je de tanden wel terug zetten om een rechte snede te krijgen.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Ja heb ik aan gedacht, maar ik het geen Dremel of zoiets dergelijks (dacht ik :rolleyes:)

Gewoon op een slijpsteen, met 10-15min ben je klaar.
Gaat ook prima met geharde tanden.
Wel alleen snel de puntjes van de tanden pakken.
 

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
602
57
Provincie Zeeland
Ik heb ze ook binnen, eerste test met een metaal zaaglint. 13x0,65mm 4tpi. Eerst eens voorzichtig 14 cm schulpen onbekend tropische hardhout, als boter. Daarna nog een klein stukje van 28cm hoog geschulpt, ging ook prima. Eerst indruk is dus prima prijs-kwaliteits verhouding.

prijs €12,76
 
Laatst bewerkt:

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Ik heb ze ook binnen, eerste test met een metaal zaaglint. 13x0,65mm 4tpi. Eerst eens voorzichtig 14 cm schulpen onbekend tropische hardhout, als boter. Daarna nog een klein stukje van 28cm hoog geschulpt, ging ook prima. Eerst indruk is dus prima prijs-kwaliteits verhouding.

prijs €12,76

Waar heb je uiteindelijk besteld?
 

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
602
57
Provincie Zeeland
Heel stom, nu ging ik zaterdag een balkje schulpen, van het zelfde hout als het testhout. 14 cm hoog en een meter lang. Het lukte totaal niet! Het lint ging volledig z'n eigen weg, alle kanten op behalve de goeie... Hoe kan dit nou? Dacht ik eindelijk een goeie keuze gemaakt te hebben, goeie zaagmachine (Hammer) en uiteindelijk een goed alternatief voor Tuffsaws en dan heb ik dit weer. GRRR..

er zat behoorlijk spanning in het hout, de twee gezaagde delen klemden achter de zaag strak tegen elkaar.

Daarna probeerde ik nog zonder langsgeleider te zagen, maar recht zagen lukt niet meer...

Voorlopig blijft mijn relatie met lintzagen niet best...
 
Laatst bewerkt:

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Lint ligt er goed op:cool:
Of heb je misschien iets geraakt?
Lijkt me sterk dat eerst goed gezaagd kon worden en nu ineens niet meer!
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.955
797
Omgeving Leiden
Hoi Corné,
Daar word je niet vrolijk van, dat kan ik me levendig voorstellen.
Misschien stomme vragen, maar je weet maar nooit:
- gebruik je hetzelfde lint als eerst?
- gebruik je dezelfde spanning op je lint als eerst?
 

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
602
57
Provincie Zeeland
Hoi Corné,
Daar word je niet vrolijk van, dat kan ik me levendig voorstellen.
Misschien stomme vragen, maar je weet maar nooit:
- gebruik je hetzelfde lint als eerst?
- gebruik je dezelfde spanning op je lint als eerst?

ja zelfde lint, heb het lint wel ontspannen bij niet gebruik, dus het zou kunnen dat de spanning inderdaad niet exact hetzelfde was. Maar met de spanningsindicator op de Hammer is dat toch redelijk precies in te stellen.

bij mijn weten heb ik ook geen spijker of zoiets geraakt.

er is zit denk ik weinig anders op dan dit lint weggooien en weer een nieuwe erop te doen..
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Je kunt toch voelen of het lint nog scherp is?
Verder is de spanningsindicator niet zaligmakend, je kunt het best zelf de spanning van het lint met een vinger voelen.
Het gaat er bij mij echt niet in dat een lint wat goed zaagt opeens kuren heeft terwijl er niets mee gebeurd is.
Je hebt het lint er niet afgehad of misschien het achterste lager te ver naar achter gezet, zodat de tanden de zaaggeleiding hebben geraakt?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.