Iemand een zaaglint over voor Hammer N4400?

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Ik zou het lint toch niet dadelijk weg gooien.
Zit het onder de tafel goed in de geleider? Mogelijk is het bij het ontspannen tussen de geleiding uit gegaan en is dat nu de oorzaak.
Je spreekt van een onbekende soort tropisch hardhout. Er zijn houtsoorten die je gereedschappen opeten zoals jij en ik een koekje. Azobé is er zo eentje. Daar spendeer ik geen lint aan. Enkel zagen met de cirkelzaag, die kan daar tegen. Als het hardhout is zoals azobé of bankirai, gaat een ander lint ook weinig soelaas brengen.
Een lint wat slecht zaagt is meestal bot, dus dat controleren en oorzaak achterhalen. Eventueel opnieuw vijlen en zetten.
 

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
602
57
Provincie Zeeland
Oke, dat van azobé en andere ‘moeilijke’ houtsoorten wist ik niet. Dit hout is inderdaad erg hard en weersbarstig. Ik zal eens een normale houtsoort proberen te zagen. En alle instellingen nogmaals controleren.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Als je azobé of een gelijkaardige houtsoort gezaagd hebt, kan het lint inderdaad al bot zijn.
Misschien een foto van het hout?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.