Op punt stellen Van Groeneweghe stijlenschuurmachine

Kris86

Actieve deelnemer
19 dec 2014
42
0
Hallo allemaal,

Ik heb al een tijd een stijlenschuurmachine van Van Groeneweghe type m-300-combi/94 in gebruik.

Tweedehands aangekocht, machine leek echt nog in mooie staat te zijn.
Wel wat aan gesleuteld in het begin.

- De tafel heb ik terug laten vlakslijpen door een metaalbewerker in de buurt, deze was toch al een 2mm ingelopen.
Doordat ik wat te weinig uitleg had meegegeven aan de metaalbewerker en hij daardoor niet precies wist waarvoor de tafel moest dienst doen is hij gestopt na de afname van de 2mm.
Na de tafel terug thuis te hebben merkte ik dus nog klein dipje in het midden van zo een 2/10 mm.

- Het tapijt heb ik ook vervangen door een nieuwe exemplaar.

Voor het grootste deel van mijn schuurwerk werkt de machine prima, echter merk ik een oneffen schuurresultaat op bij balkjes waar ik bv wat groefjes heb gefreesd.
Dan is duidelijk te zien dat de machine aan het begin van het balkje en aan het einde van het balkje meer afneemt dan alles wat er tussen valt.

Om nu mijn vraag te formuleren, heeft er iemand ervaring en kennis voor het correct afstellen van de drukrollen van zo een machine?

Volgens de fabrikant zou het mogelijks te wijten zijn aan een verkeerde afstelling van de rollen of diverse assen.
Ik heb hen gevraagd of ze eens een kijkje willen komen nemen en de nodige afregeling doen, maar toen ik hun offerte kreeg moest ik meteen even gaan zitten.

Via deze weg hoop ik dus iemand te vinden die wat ervaring heeft met het afregelen van zo een machine

Alvast bedankt
Kris

PS ik ben woonachtig in Belgie in de provincie Antwerpen, mocht er iemand zich spontaan aanbieden om te komen sleutelen ;-)
 
Laatst bewerkt:

Kris86

Actieve deelnemer
19 dec 2014
42
0
De balkjes waren 100 cm tot 70cm lang.
Dus het is niet dat ze van hun gewicht naar beneden gedrukt werden.
 

Kris86

Actieve deelnemer
19 dec 2014
42
0
Yep kan kloppen met de beschrijving. Maar moet op te lossen zijn, het is een oudere machine van 1996 maar structureel prima in orde aleen ontbreekt de correct afstelling denk ik.
Helaas gekocht zonder handleiding en nergens een exemplaar te vinden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.