Zelfbouw vandikte bank?

Infinity

Actieve deelnemer
26 sep 2019
224
28
Twente
Heb onlangs weer een leuke aankoop gedaan, een vlakvandikte bankje voor 100 euro.
Op krachtstroom en 40cm schaafbreedte.
Echter kan ik nergens een merk vinden, en begin steeds meer te denken dat dit een eigenbouw exemplaar is.
Er zit een 1,5kw 3000 toeren motor op, dus een volle breedte schaven met 3mm afname zal wel niet lukken :rolleyes:
Zat een extra set messen bij, deze heb ik meteen weg gebracht om te slijpen afgelopen zaterdag, zal wel volgend jaar worden dat ze terug komen.
Iemand zoiets al eerder gezien?
Die verdraaide foto's weet ik nog niet hoe ik dat op moet lossen helaas :rolleyes:
IMG_20191218_215029.jpg
IMG_20191218_215022.jpg
IMG_20191218_193553.jpg
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.239
655
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Dat je een onderstel of een kap zelf bouwt, of de motor vervangt, kan ik me voorstellen. Het aandrijfmechanisme met al die tandwielen wordt al lastiger. Maar een as of doorvoerrol zelf bouwen, dat lijkt me lastig. Zijn de tafels van gietijzer? Dat tilt 'zelfbouw' al naar een héél ander niveau....
 

Infinity

Actieve deelnemer
26 sep 2019
224
28
Twente
Nee, alles is gelast. Ook de tandwielkast, daarom vermoed ik zelfbouw.
Misschien is het een schoolproject of iets dergelijks geweest.
Het is wel degelijk en zwaar, we waren 3 man nodig om 'm achter in de bestelwagen te krijgen.
Er lijken geen gietijzeren delen in te zitten, kan nergens een merk ontdekken. Het enigste typeplaatje wat ik kon vinden was die van de motor.
Gisteravond alle oude ronde vetnippels vervangen voor de moderne variant.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.