Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 46

Onderwerp: CBN Slijpwiel

Heb er net 1 besteld voor 18 euroos, maar kan ik mooi als voorbeeld gebruiken om een groter exemplaar te maken

Als je er een tafelgeleiding bij koopt, zodat het werkt als bij die kaindl, dan ben je er helemaal klaar voor.

Nou hij is binnen, straks eens proberen, wat me opvalt is dat de kaindl en andere machines een clearance angel hebben die instelbaar is, in dit apparaat zit dat in een vaste stand daar het geheel iets naar voren uit het lood staat klopt dat, voor een zelf te maken grote exemplaar zou je dat verstelbaar kunnen maken danevt

Als je de boor verder uit laat steken, wordt de straal groter en dus de vrijloophoek kleiner.

Nou Chevy heb eens even gekeken naar dat apparaatje, de werking op zich is duidelijk, wat ik niet zo snap is het inklemmen van het boortje, er staat dat je de boor moet inspannen zodat hij net zoveel voor dat uitstekende puntje komt als dat de diameter is maar als ik dat doe zit dat puntje op een plek dat hij niets tegenhoud , als je er van voren recht tegenaan kijkt moeten de snijkanten dan niet verticaal lopen ?

Even uit mijn hoofd. Als de as waar de slijpmal om draait niet onder een hoek staat, moet de snijkant op 5 uur staan. Waar de kanten bij elkaar komen staat dan vertikaal. Dat aanslagpennetje kan toch schuiven?

Vertikaal moet natuurlijk horizontaal zijn.

Hmm straks weer eens proberen had weinig tijd gisteren als ik je het resultaat zou laten zien lig je op de grond van het lachen

Nou heb het eens geprobeerd maar nog geen mooi resultaat, afhankelijk hoe ver je de boor uit de houder laat steken wat de stand is ten opzichte van het lipje, is geen vaste waarde, of mis ik de boot.

Daarom is dat lipje verstelbaar.

Forum Rechten