Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 46

Onderwerp: CBN Slijpwiel

Misschien beetje off topic
    Heel af en toe komt er redelijk goedkoop een kaindl borenslijper te koop op de tweedehands markt. Als het over gebruiksgemak gaat, vind ik die veel prettiger dan andere systemen.
    Deze kan overigens ook gebruikt worden voor het slijpen van houtboren, forstnerboren of scharniergatboren en nog veel meer.

Die platte kantjes krijg je als je je mal niet goed hebt ingesteld.

Die van dat laatste filmpje doet precies het zelfde als zo'n goedkoop ding. Hij staat alleen op zijn kant. Je ziet dat hij ook op een verstelbare geleiding staat. Ik heb dit gemaakt van een zware ladegeleider met een stelknop.

ben het niet met je eens, met de tormek krijg je sowieso platte kantjes, heet ook facetten

Die kaindl is mooi verzorgd, maar idd nieuw belachelijk duur, op mp voor een stuk minder evt aantrekkelijk
    Laatst gewijzigd door herbieferbie; 07-01-20 om 15:06.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chevy66 Bekijk Berichten
    Die van dat laatste filmpje doet precies het zelfde als zo'n goedkoop ding. Hij staat alleen op zijn kant. Je ziet dat hij ook op een verstelbare geleiding staat. Ik heb dit gemaakt van een zware ladegeleider met een stelknop.
    Kun je ons je opstelling op een foto tonen?
    Dank,

Groeten
    Ornament

ben niet thuis maar dit filmpje laat het zien

https://www.youtube.com/watch?v=WbQnWNustAs

Sorry maar dat is geen boor slijpen. Hij staat er gewoon een platte kant aan te duwen. Leuk als de hoeken van je boor weg zijn, als je dat wil corrigeren, dan krijg je een grote platte kant en een boor die gelijk in je metaal vast zit, als je probeert te boren. Het zelfde gebeurt als je de punt hoek van je boor wil aanpassen. Zo'n ding van 2 tientjes is dan een veel betere investering. Ik zou toch al geen boren op een tormek slijpen. Een gewone alox steen korrel 80 of 100 of een cbn wiel gaat veel beter.

Ik kan hem ook gebruiken op mijn cbn wiel, maar ben er niet over te spreken dat ben ik met je eens, beetje jammer voor best veel centen

Nou ik zal eens zo een ding aanschaffen waar jullie gebruik van maken, dat kan er dan ook nog wel bij, maar die gaat ook mijn grote boren niet slijpen.
    laten doen had sneller geweest, goedkoper ook :-) Geen idee eigenlijk wat dat kost boren laten slijpen, grote dan
    Maar ja tis handig om het zelf te kunnen

Je kan zo'n borenslijp hulpstuk simpel zelf maken. Kost haast niets aan materiaal. Als je een grote en een kleine maakt, kun je boren tot een mm of 40 op een 150mm steen slijpen. Er staan diverse voorbeelden op jijbuis. Als je dat tormek hulpstuk weet te slijten en je gebruikt de opbrengst voor wat ijzer, dan is het een avondje knutselen en je kan vooruit.

Forum Rechten