Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 46

Onderwerp: CBN Slijpwiel

Werkt prima , bij nader inzien hoefde ik niks meer aan te passen , vormen van een guts gaat nu razend snel en dan gebruik ik nog een cbn wiel welke niet 100 % meer is, heb inmidde4ls voor 30 euro een nieuwe gescoord maar die laat ik nog maar ff deze doet het nog prima, daarna op de tormek afwerken, is slechts 10 a 20 seconden. Er zit iets verschil in ivm diameterverschil slijpschijven, maar is verwaarloosbaar. Er is ook een hulpstuk van tormek zelf hoor alleen is verstellen dan wat omslachtiger, ik maak dingen liever zelf indien mogelijk, onderdeel van de hobby.
    Het slijpen van boren is een ander verhaal, tot nu toe geen superresultaten, iemand ervaring met de DBS-22 van Tormek

Je kan beter zo'n simpel borenslijphulpstukje kopen. Doet het zelfde en je houdt 150 euro over om aan iets anders uit te geven. Slijpt dan wel op de zijkant van je steen. Uit de hand leren slijpen is nog handiger.

Ja meningen verschillen, heb diversen boorslijpapparaten gehad, weinigen met een fijn resultaat, ik denk dat deze wel goed is echter is er wat ervaring/handigheid nodig, vandaar ik vraag of er mensen zijn die me wat kunnen/willen bijbrengen.

Kun je aangeven waar het boren slijpen mis gaat? Het is eigenlijk een heel simpel kunstje. Met zo'n hulpstukje moet iedereen een goed resultaat kunnen behalen. Het probleem zit volgens mij in de waardeloze gebruiksaanwijzing die er bij zit. Als je het trucje snapt, heb je in no time al je boren geslepen.

Nou ik heb nog even zitten proberen vanmiddag , uiteindelijk had ik iets wat er wel op leek, tis een beetje spelen met de instellingen en afnames, maar vind het toch wel apart die 2 platte vlakken, als je ze koopt zijn ze altijd mooi afgerond, maar dat zou voor de werking niet uit moeten maken. Als je van die fabrieksvorm naar de 2 platte vlakken toe wil moet je in eerste instantie best wat materiaal wegnemen, echter verdraait dan ook het beeld iets natuurlijk. Voor het mooie moet je eerst grof verwijderen dan opnieuw inklemmen en dan het truukje doen.
    Ik zie mijn grote boren van de draaibank tot 30 mm nog niet gebeuren :-)
    Tot en met 6 mm gooi ik toch weg maar leek me handig grotere maten even vlot bij te slijpen, maar dat vlot zit er niet in is me wel duidelijk, heb onlangs een drildocter gehad, dat was helemaal huilen met de pet.
    Ik weet dat er echt goede machines zijn maar dan kun je net zo goed de borenfabriek opkopen :-)

Op werk hebben we er 1 van keff : http://www.friebel.nl/Html/Files/Kef...ijpmachine.pdf

als je die kijkt op youtube die werkt prima voor grote maten, maakt ook die bolle kant, echter hebben mijn collega's onderdelen zoek gemaakt, jammerrr

Als je platte vlakken krijgt, doe je toch echt ergens iets niet goed. Die keff doet precies hetzelfde als zo'n ding van 2 tientjes. Die van 2 tientjes gaat tot 19 mm als ik het mij goed herinner. Ook kleine boortjes kan je prima slijpen. Het is een beetje knullig om een boortje weg te gooien omdat je niet kan slijpen. Ik begrijp uit je reactie dat je zo'n simpel grijs dingetje hebt? Daar zijn twee types van. Een met de as recht op en een met de as onder een hoek. Daar bij maakt het uit hoe je de boor in het gootje moet leggen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chevy66 Bekijk Berichten
    Je kan beter zo'n simpel borenslijphulpstukje kopen. Doet het zelfde en je houdt 150 euro over om aan iets anders uit te geven. Slijpt dan wel op de zijkant van je steen.
    +1. Heb die van Ronald Kanne overgenomen. Werkt prima!

Ik heb die van mij op een zware ladegeleider geschroefd. Zo kan ik hem met een knop naar voor en achter verstellen.

Die platte vlakken, ( facetten ) klopt wel

jullie bedoelen waarschijnlijk dit apparaatje, geeft die de swing die uit de hand ( mijn mening ) lastig is

Laatst gewijzigd door herbieferbie; 07-01-20 om 07:28.

Ja, die. En de gebruiksaanwijzing, in het Duits (ik had m van internet geplukt) blinkt niet uit in helderheid, maar na 3 keer lezen en uitproberen had ik toch wel door wat er bedoeld werd ;-)

Forum Rechten