Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 46

Onderwerp: CBN Slijpwiel

CBN Slijpwiel

Jaar geleden een cbn slijpwiel bij alieexpres gekocht voor paar tientjes, voldoet prima, nu zou ik er 1 bij willen kopen van 25 cm, om voor te slijpen voor de tormek, maar die kan ik daar niet vinden . Kijk ik er overheen ?
    Ga niet zo een dure kopen hier in nederland daar ik er in princiepe zonder ook wel kom, maar voor een bescheiden prijsje zou het handig zijn

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herbieferbie Bekijk Berichten
    Jaar geleden een cbn slijpwiel bij alieexpres gekocht voor paar tientjes, voldoet prima, nu zou ik er 1 bij willen kopen van 25 cm, om voor te slijpen voor de tormek, maar die kan ik daar niet vinden . Kijk ik er overheen ?
    Ga niet zo een dure kopen hier in nederland daar ik er in princiepe zonder ook wel kom, maar voor een bescheiden prijsje zou het handig zijn
    Inloggen op je account bij ali. Dan naar mijn bestellingen gaan. Daar vind je een lijst van al je eerdere bestellingen en kan je daar hetzelfde bij bestellen of naar die specifieke handelaar gaan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Piet Groeneweg Bekijk Berichten
    Inloggen op je account bij ali. Dan naar mijn bestellingen gaan. Daar vind je een lijst van al je eerdere bestellingen en kan je daar hetzelfde bij bestellen of naar die specifieke handelaar gaan.
    Ik denk dat je het punt mist. Degene die hij besteld heeft vorig jaar was een andere diameter. En eentje van 25cm is niet te vinden op aliexpress.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Infinity Bekijk Berichten
    Omdat een tormek 10" is en en geen 250mm?
    https://www.alibaba.com/product-deta...763224652.html
    vast ook omdat je op alibaba zoekt en niet op dochterwebsite aliexpress?

Maar 120$ uit china is ruim boven de €22, dus reken dat er €15 douaneformaliteiten bijkomt en 21%BTW (25$) en het geheel dus al snel €160 alles samen, mits free shipping...

Ok bij alibaba wel, maar massis heeft wel een punt, op zich is de prijs niet verkeerd 120 dollar, maar ja Den Haag wil ook weer wat knaken uit je portemonnee trekken , dus kom je idd rond de 150 of iets meer euro uit. Scheelt toch nog wel 100 euro met een ( originele ) Tormek. Vraag me dan wel eens af waar die vandaan komt, oftewel zit er nou kwaliteitsverschil tussen de chinees en een tormekwiel, of komen ze gewoon uit de zelfde fabriek.
    Misschien nog andere ideen of tips , denk handige info voor een ieder die slijpt, beetje kwaliteit en ervaringen delen.

https://nl.aliexpress.com/item/32986...31aa4c4dPi3Dbz

Ik heb deze besteld voor net aan 30 euro, dezelfde als de vorige keer, die gebruik ik om mijn toolbits etc te slijpen voor de metaaldraaibank, echter was ik in het begin wat te enthousiast en heb 1 kant van het wiel te hard belast, dus dat was mijn eigen stomme schuld, je weet toch, het gereedschap het werk laten doen :-) Maar verders issie prima, wel zelf even een verloop gemaakt voor mijn Keff slijpmachine

Ben bezig om met de Keff te gaan voorslijpen bij verandering van vorm van een beitel of guts, heb de houder van tormek waar de steun in gaat gekopieerd van aluminium en nu bezig met een verstelbare steun.
    Vandaar dat ik eigenlijk een 25 cm wiel wilde, je kunt de positie tov de steen wel kopiëren, maar niet de ronding. wat niet wegneemt dat het na voorslijpen alsnog zo gebeurt is

Nou alle ideeën voor slijpen , steunen jigs kom maar op , kunnen altijd leren van elkaar, als mijn slijpgebeuren klaar is zal ik wat foto' s plaatsen

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Infinity Bekijk Berichten
    Omdat een tormek 10" is en en geen 250mm?
    https://www.alibaba.com/product-deta...763224652.html
    Hij zou niet misstaan als kaarsenstandaard.
    Jeroentje

Herbieferbie neem aan dat je deze al kent? https://dehoutdraaierij.nl/shop/slij...wiel-280-grit/ kan je ook gelijk je as gat kiezen. Wel wat duurder maar als er wat mis is kan je gewoon in nederlands communiceren.

Ja natuurlijk die ken ik wel, pas mijn sorby gutsen daar gekocht. Maar vind het voor erbij gewoon te duur, en als ik een cbn wiel voor mijn tormek aanschaf koop ik die ook gewoon bij tormek.
    Voorlopig maar even met mijn 150 mm wiel spelen

Na wat passen en meten hierop uitgekomen, verstelbaar links/rechts voor/achteren roteerbaar en hoogte te verstellen

Alleen geeft tomek verkeerde info, hadden het over 6 cm van as tot kortste instelling icm een 150 mm wiel maar daar kun je beter 2 cm afhalen grommmm dus moet nog even aanpassen anders werkt mijn borenslijphulpstuk niet, maar verders werkt het prima

Laatst gewijzigd door herbieferbie; 28-12-19 om 09:36.

Forum Rechten