Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 5 van de 5 EersteEerste ... 345
Resultaten 41 tot 49 van de 49

Onderwerp: CBN Slijpwiel

Inmiddels betere resultaten geboekt, even een soort proefopstelling gemaakt. Er zit echter dubbel speling op. 1 dingetje ligt aan mezelf dat maak ik de volgende keer robuuster, ander dingetje is het staafje waarmee hij in het voetje zit zit niet goed vast. Maar al met al heb ik wel een paar boren prima scherp gekregen.
    Maar ik ga zelf iets maken waar dan geen speling op zit

Volgens mij moet je proberen om de opstelling naar links te verplaatsen ten opzichte van je cbn wiel. Zodat je in het hart van je slijpwiel uit komt. De as van je slijphulp staat onder een hoek, zodat nu de geometrie niet optimaal is. En zoals je het nu gemaakt hebt met een geleiding, werkt echt veel makkelijker. Misschien kun je de motor in hoogte verstelbaar maken, zodat de boor ook nog op het slijpwiel valt als je een andere punthoek wil slijpen.

Ja naar links heb ik al gedaan, net ietsjes links van het hart zodat de snijrand altijd het hoogste punt is, en de motor is verstelbaar idd.
    Maar ik wil een grotere versie maken die stevig is en grotere maten aankan. Zoek eigenlijk zo een inspanblok voor boren die omgedraaid kan worden, dan heb je alleen nog maar de verstelling over schroefdraad, nu heb ik nog 2 variabelen want als je de boor omdraait ook al heb je een stop zit er toch iets verschil in.
    maar ja al doende leert men

Misschien is het een idee om uit de hand te leren slijpen. Heb je alleen zo'n blikken malletje met de hoek en maatverdeling nodig.

Ik zoek een klemblok voor boren maar kan ze niet vinden

Ik denk niet dat zo'n klemblok een los verkrijgbare accessoire is. Zeker niet in een redelijke prijsklasse. Maar je slijpt toch geen boren op industriele schaal? Voor af en toe een boor te slijpen werken die steuntjes prima. Alle betaalbare borenslijpmachines werken met zo'n gootje. Je moet er gewoon wat handigheid in krijgen. Als de boor boort en de punt zit in het midden, dan is het toch prima. Het is me niet helemaal duidelijk wat je wil bereiken.

Nou voornamelijk een beetje precisie, maar ik heb het anders opgelost, heb het pennetje waarmee hij in de stand gaat losgehaald en met 2 componenten lijm goed vastgemaakt, weg speling en de rest zo degelijk mogelijk, alsmede een stop zodat de snijvlakken identiek zijn, dat gepruts op dat ding zelf vind ik niks.
    Mooi motortje, voeding en snelheidsregelaar onderop en waarrempel bevredigend resultaat

Bij alleen even scherpen, laat ik de instelling gewoon staan. Ik slijp totdat de eerste snijkant goed is en draai dan alleen de boor 180 graden. Wat is de reden dat je de snelheid van de steen wil kunnen regelen? Gewoon omdat het kan? Ga je ook nog een uitvoering voor grotere boren maken?

ach dat variabele snelheid regekaartje had ik toevallig liggen, en ja in de toekomst wel een andere erbij voor grote boren

Forum Rechten