zwaluwstaarten

August

Actieve deelnemer
22 apr 2009
134
0
Hoi Joppe,

Ziet er inderdaad erg mooi uit. Ben benieuwd waar de ontvanger blijer mee is :p

Echter het proces is me niet helemaal duidelijk. Begin je met de staarten en zaag je deze ruimer uit? Wellicht kan je dit iets toelichten

Alvast bedankt.

Ralph
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.060
1.691
Terkaple
www.woodworking.nl
Wat een prachtig kistje Joppe! Super strak gemaakt, daar zou ik graag nog wat meer foto's van willen zien! Ben ook benieuwd of je de kleuren een beetje hebt kunnen conserveren, beide soorten verkleuren toch wel gemakkelijk naar bruin als ze een tijdje in het licht staan.

Dank dat je deze nog even onder de aandacht bracht Rick! Door de forum perikelen waarschijnlijk aan mijn aandacht ontsnapt :oops: .

jaap
 

joppe

Actieve deelnemer
21 mei 2010
257
0
Apeldoorn
Rick, het gaat een beetje ver wanneer je over dit soort zwaluwstaarten droomt. Hoop dat je niet badend in het zweet wakker bent geworden.
Ralph, het maken is niet zo ingewikkeld. Wanneer je goed naar de foto kijkt kun je zien waar je het extra hout moet hebben. Door de zwaluw staarten 2x uit te zagen kun je een randje laten staan. Bij het contra stuk moet je de borst ongeveer 2mm te diep weg steken en opvullen met een contrasterende kleur. Dit is het pricipe, vervolgens een kwestie van nauwkeurig werken.
Jaap, helaas heb ik niet nog meer foto's. De zwaluwstaarten had ik een keer gezien en ik wilde kijken of ik die met de hand ook kon maken. Verder niet zoveel tijd aan het kistje besteed. Ik was over het eind resultaat, qau model en deksel, niet zo te vreden. De kleuren heb ik ook niet goed kunnen conserveren. Ten tijden van geven had het de juiste kleuren die mijn dochter mooi vindt.

Wel grappig dat zo'n al wat oudere post zo weer naar boven komt.

Groet Jos
 

brambomb

Actieve deelnemer
23 apr 2011
184
0
Amsterdam
www.brambomb.nl
Mooie handgemaakte zwaluwstaarten kan ik altijd waarderen. Het doet me denken aan mijn HMC tijd. Het blijft toch één van de lastige dingen kwa houtbewerking. En het laat de klasse van een goede meubelmaker zien.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.