Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 24

Onderwerp: zwaluwstaarten

zwaluwstaarten

Hallo,

Om een kadootje te verpakken heb ik een kistje gemaakt. Ik wilde eens proberen om de zwaluwstaarten op een andere manier te maken. Alles is met de hand gemaakt, zaag en bijtel.
    Houtsoorten padouk en purperhart.

Groet Jos

Attached files

Re: zwaluwstaarten

dat is heel mooi

maar heb je echt die gehoorbescherming nodig bij het schaafen :lol: :lol:

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Om een kado te verpakken?
    Ik zou al blij zijn met het kistje alleen

Tjonge dat is een hele mooie kleurcombinatie. :shock:

Erg netjes hoor, geen spleet te zien!

heel mooi

Ik was al blij als ik zo'n zwaluwstaart kon maken....ik zou überhaupt al blij zijn als ik een normale zwaluwstaart er zo strak kon laten uitzien.

Respect!

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2011

Een heel geslaagde combinatie. Inderdaad, wat voor kado moet er wel niet in zo'n fantastisch mooie verpakking zitten, wil het nog opvallen!

Hoe heb je dit gemaakt? Uit de foto's begrijp ik dat je eerst te kleine zwaluwstaarten en te ruime nesten hebt gezaagd, daarna de ontstane holten massief met een contrasterende kleur hebt opgevuld en verlijmd, en vervolgens in die nu weer 'rechte' plankjes nog eens, maar nu wel passende zwaluwstaarten gemaakt?

Ik heb vandaag voor het eerst op de site van de Arnhemse Fijnhouthandel gekeken en heb dus ook voor het eerst de kuubsprijs van padoek gezien... Ik schrok me wild! €35.000/m^3 vind ik een hoop geld. Vraag me gelijk af hoe jullie zoiets kopen. Ik neem aan dat je het niet op voorraad legt, dus koop je voor zo'n kistje gepast wat je nodig hebt?

@lex

Ik denk dat @lex een nulletje teveel heeft gezien;-)

Heel mooie zwaluwstaarten trouwens, daar zal menig uurtje ingekropen zijn...

Groeten

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door @lex
    Ik heb vandaag voor het eerst op de site van de Arnhemse Fijnhouthandel gekeken en heb dus ook voor het eerst de kuubsprijs van padoek gezien... Ik schrok me wild! €35.000/m^3 vind ik een hoop geld.
    @lex, ik vind 35.000 euro ook te gek eigenlijk en wil je wel matsen met een kuubje voor 17.500 euro. Heb je hem toch voor de helft, laat maar weten of je er dan 1 of 2 wilt en wanneer je het op wilt halen.

@Joppe, pffff... hoeveel jaar moet je oefenen voor je dit kan?... de moed zou me bijna in de schoenen zinken zo mooi vergeleken met mijn hakerige staarten.... die van mij zien er eigenlijk meer uit als een varkensstaart die in een MEC frees heeft gezeten

Forum Rechten