2 Hulpmiddelen om mijn rug te besparen bij het tillen van een multiplex plaat

Christofix

Actieve deelnemer
3 jul 2019
94
29
Oudenaarde
www.youtube.com
We hebben er allemaal wel al eens staan sukkelen met die veel te grote platen multiplex.
Uitladen, verplaatsen naar de werkplaats, een paar keer verplaatsen omdat ze in de weg staat en dan komt het ergste ... die plaat bovenop de werkbank zien te krijgen.

Daarvoor heb ik deze twee hulpmiddeltjes gemaakt.
Ik vond niks nieuws uit maar bedacht wel een oplossing om deze twee perfect met elkaar te kunnen doen samen werken.

Vanaf nu zal ik met plezier een plaatje op de tafel gooien.

Groetjes
C

 

Welp75

Actieve deelnemer
28 dec 2012
140
3
49
Kerkrade, Limburg
Goed idee!! Had al vaker dit soort hulpjes voorbij zien komen, maar nog niet gekocht/gemaakt. Zit zo'n plaat wel stabiel tijdens het tillen? Ik zou denken dat ik de onderkant wat breder zou maken (trapezium vorm), maar da's meer gevoel (of ik ben gewoon lomper als het op evenwicht aan komt :) )
 

R de Gelder

Actieve deelnemer
26 jan 2017
138
0
Super handig! ik had zelf nadat er een aantal maal een plaat tegen mijn scheenbeen was gekomen wat behoorlijk pijnlijk is het idee om in mijn werkplaatsje ook een hulpmiddel te maken wat dit probleem oplost, daartoe tegen het plafond een rail met rollen uit de kassenbouw gemaakt waaraan een kleine elektrische takel hangt, zo kan ik door het midden van de ruimte alles op hijsen bv met een snelklem en dat niet alleen voor platen maar voor alles wat te groot of te zwaar is, en omdat mijn werktafel (een heel oud hoog/laag bed wat nog steeds werkt!) verrijdbaar is er al veel plezier van gehad.
 

s0ulmaster

Without magic smoke, it ain't broken
11 apr 2019
368
121
Enschede
Ik had het al wat vaker voorbij zien komen op youtube o.a. en wellicht ook maar eens zoiets maken. Heb vooralsnog eigenlijk altijd wel een helpende hand in de werkplaats, maar wat meer autonoom werken is toch wel pre.ttig
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.243
291
Heelsum
Toevallig van t weekend zelfde probleem gehad... moest 11 platen gefineerd eiken (2m49 x 1m25) naar binnen dragen en zon hulpstuk gemaakt. Supersimpel en werkt prima, door het gewicht van de plaat staat ie er meteen lekker stabiel in. Ik denk dat met een hulpmiddeltje erin om te zorgen dat ie nog beter vast staat dat je zelfs zo een rechte trap oploopt.

Die van jou is wel eenstuk mooier dan mijn quick en dirty model, dat was ook binnen 10 minuten af :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.