TIP: Alleen vandaag een langzaamslijper voor minder

lars92

Nieuw lid
4 aug 2016
20
0
Groningen
Heb jij, of een ander forumlid, ervaar met deze machine? Heb goeie ervaringen met Dictum, maar van deze specifieke machine had ik nog niet eerder gehoord.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
707
Enschede, Twente
Geen ervaring, maar wel besteld. Ik had lang gewacht op een langzaamslijper van Creusen (zou er inmiddels moeten zijn, nav contact dat ik met C had — maar is er nog steeds niet), maar er is niet zoveel keuze, dus nu maar de knoop doorgehakt. Wat ik begrijp is dat een langzaam beter is voor het bewerken van houtbewerkersgereedschap omdat er minder kans op verbranden is.

(Het zal wel zo zijn dat ik een mietje ben als het gaat om dingen fout doen - ik probeer dat te vermijden.)
 

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.016
359
Alphen aan den Rijn
Site is idd online , maar de website die jij noemt was ook failliet verklaard . Misschien een soort doorstart of zoiets .
Zou jammer zijn als dit Nederlandse bedrijf met goede producten er niet meer zou zijn .

Willem
 
V

Verwijderd lid 23711

Guest
Ik heb een jaar geleden zo'n langzaam draaiende Creusen DS7500TS gekocht, draait 1400 rpm. De machine was nog op voorraad bij de tussenhandel.
Hij bevalt mij goed, slijpt mooi en snel en geeft inderdaad veel minder neiging tot blauwverkleuring van de beitels.

Overigens ben ik wel een fan van Creusen: het is gewoon goed spul.
Wim.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
707
Enschede, Twente
Ter verduidelijking: wat mij verteld werd na een vraag hierover is dat Creusen bezig was met een toerenregelbare machine, die dus niet met zo'n electronisch kastje zou werken. Dat leek mij de moeite om op te wachten, dus. Verder: zie eerder.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.