Side table maken, the easy way.

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Een klant van mij heeft in zijn kantoor 3 eiken tafels als bureaus en wilde daar in de zelfde stijl een side table bij. Wat opties overwogen en besloten een zelfde tafel er bij te kopen en deze te vermaken tot side table.

Attached files
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
mcluma zei:
ps heb je dat vandaag gemaakt, want het was best wel koud buiten, ik hoop dat je lijm werkt !!!

Dat hoop ik ook :mrgreen:

Lijm had/heb ik op kamertemperatuur in bewaring en is dus niet koud gebruikt. Omgeving is wel koud, maar de lijm leek wel goed uit te harden (wat er tussenuit geknepen kwam, werd mooi hard). Het was dus een beetje een gok, maar ik denk dat het wel goed gaat komen.

@Joppe,
Ja inderdaad zo goed als alles kunnen hergebruiken. Uiteraard heb ik voor de 2 extra opdik randen en de regels van het onderste blad wel extra materiaal moeten toevoegen.


Die onderste regels zijn overigens wat minder hoog dan de bovenste om een te massief geheel te voorkomen, maar voor de stevigheid heb ik ze wel dubbel zo dik gemaakt.
 

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
Mooi gedaan, Joris!

Toch denk ik dat je je sinds afgelopen zondag niet zomaar een amateur kan blijven noemen;-)
Je schaaf doet het echt goed hé!
(ik bedoel natuurlijk jij en je schaaf :D )

Je bent inderdaad duidelijk geen 'bureaugast' ;)

Groeten,
Steven
 

degele

Actieve deelnemer
4 nov 2010
293
6
Heist o/d Berg
Dit is wel héél goed gezien. Grote tafel kopen , in 2 delen en verbouwen ( je moet het maar kunnen natuurlijk) en een mooi strak resultaat. De tafel is prima, maar het voorafgaand denkwerk mag er ook best wezen :D
gr,
Danny
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.