China Tools deel 4, finally the best T-ruler!

Hooked on Wood

Actieve deelnemer
12 mei 2019
155
34
Noord Brabant
Hoi Iedereen,

Iets eerder dan normaal is hier mijn 4e aflevering van China Tools.

Ik heb deze aflevering dit keer alleen in het Engels.
Ik hoop dat jullie hem wederom leuk vinden en wellicht interessant. Omdat je op dit Forum niet de beschrijving onder mijn video kan zien is hier een link naar de twee producten uit de video.

T-ruler (incra style)
https://www.banggood.com/Drillpro-2...html?p=R9011426175690201811&custlinkid=712016

T-ruler rood aluminium
https://www.banggood.com/Drillpro-A...html?p=R9011426175690201811&custlinkid=712035

Ik heb mijn familie beloofd dat ik de laatste weekjes van het jaar tijd zou besteden aan familie en vrienden. Dus een nieuw filmpje zal pas in 2020 verschijnen.

Daarom wil ik iedereen vast (hetzij wat vroeg) een onwijs mooie kerst wensen en natuurlijk al het beste voor 2020! Jeetje, wat is dit jaar weer om gevlogen:D

Met vriendelijke groet,
Dennis

 

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Hoi Dennis,

Ik heb vandaag de incra style t-ruller binnen. Wat wel een beetje belangrijk is om te vermelden: De incra T-ruler is van veren staal en deze van zacht staal. Dus de china variant is wel echt heel erg kwetsbaar.
 

Hooked on Wood

Actieve deelnemer
12 mei 2019
155
34
Noord Brabant
Hoi Dennis,

Ik heb vandaag de incra style t-ruller binnen. Wat wel een beetje belangrijk is om te vermelden: De incra T-ruler is van veren staal en deze van zacht staal. Dus de china variant is wel echt heel erg kwetsbaar.

Hoi, cool dat je hem binnen heb gekregen.
Zoals ik de video vermeld merkte ik wel dat het een andere legering is. Vandaar ook mijn test met het magneetje. Wat ik niet zo aanvoel is dat dit staal zachter is. De "NEW" is iets dikker, 0.3 t.o.v. 0.25mm voor de INCRA. Als ik ze beide buig merk ik geen verschil. Kan ik zoiets eenvoudig meten? of moet ik dan krassen maken?
Ik hoop dat hij iets veerkrachtiger is dan de INCRA want deze gaat wel op ten duur gebogen staan en ik vind het lastig als je hem altijd omlaag moet drukken. Verder zijn beide T-rulers relatief kwetsbaar.

Bedankt in ieder geval voor je reactie.
 

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Verenstaal buigt terug terwijl zacht staal krom blijft. Het is idd niet heel makelijk om het verschil te zien.
Maar zo kwam mijn t-ruller aan:
IMG_20200104_093110.jpg
En na een beetje buigen was hij weer recht. Dat zal met verenstaal zoals bij de incra niet zo makkelijk gebeuren. Ook het terug buigen overigens.
IMG_20200105_195803.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: tomant

Hooked on Wood

Actieve deelnemer
12 mei 2019
155
34
Noord Brabant
Jeetje, dat is idd krom zeg. Gelukkig ziet hij er nu al weer wat beter uit. Ik geloof dat dagen rond kerst en oud en nieuw ook geen gelukkige tijd zijn voor een pakketje om zo'n lange weg af te leggen:(
 

peter vh

Actieve deelnemer
1 jun 2015
239
77
Doe mij de originele Incra set maar,een paar jaar geleden set gekocht voor 150 Euro,kist gemaakt alles op magneet band en ik heb er heel veel plezier mee.

DSC02213.jpgDSC02216.jpgDSC02218.jpg
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.732
397
Incra is en blijft goed spul, en ook redelijk geprijsd. Mijn 150mm ruler buigt ook wat door na pakweg 4 jaar nu, maar dat stoort helemaal niet. Heb het ding dan ook helemaal niet ontzien. Ik heb intussen ook wat woodpeckers afteken- en meetspullen vergaard, maar ik merk dat ik toch het vaakst naar de T-ruler van Incra grijp.
 

't Wolt

Actieve deelnemer
2 dec 2018
269
13
Amersfoort
www.twolt.nl
Ik heb met de Incra het probleem dat hij kan verschuiven op de bevestiging, waardoor hij vaak een afwijking heeft. Daardoor ben ik vaak met een winkelhaak naast de Incra bezig om te kijken waar ik moet aftekenen... Verschrikkelijk onhandig dus. De afwijking is zo'n halve millimeter.

Ben ik de enige met dit probleem?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.