Wat is een goede werklamp

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Ik altijd zitten klooien met een goedkopen werklampen. Waardoor ik vaak toch niet echt goed licht op mijn werk heb. Dus wellicht moet ik maar eens wat meer geld uitgeven naar een goede werklamp. Maar eigenlijk kan ik niet zoveel goeds vinden dan de festool duo syslite. Maar of ik dan weer 300 euro moet uitgeven aan een goede lamp. Het lijkt me dat daar nog wel iets tussen zit. Maar kan het niet vinden. Dus ik hoop op sugesties.

Bedankt!
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.761
459
Almere
Wat wil je precies aanlichten? Die mooie festool is vooral voor schilders/stukadoors een uitkomst, als je een minder groot vlak wil verlichten zijn er toch wel led bouw lampen die dat ook kunnen. En wil je met accu of gewoon lichtnet?
Ik gebruik naast mijn led balken ook nog wel eens 10 watt led spots van een paar tientjes en die geven erg veel licht.
 

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Wat wil je precies aanlichten? Die mooie festool is vooral voor schilders/stukadoors een uitkomst, als je een minder groot vlak wil verlichten zijn er toch wel led bouw lampen die dat ook kunnen. En wil je met accu of gewoon lichtnet?
Ik gebruik naast mijn led balken ook nog wel eens 10 watt led spots van een paar tientjes en die geven erg veel licht.

Ik moet nog wel het een en ander verven in mijn huis. Ik heb nu een 50w led lamp warm white uit china. en daar heb je eigenlijk niks aan. Volgens mij is het ook geen 50 watt.

Ik wil een lamp die mijn werk verlicht en niet constant de lamp hoe te verschuiven. Accu lamp zou prima zijn maar wel in met een accu systeem wat ik al heb. En nu heb ik alleen festool accus. Anders met draad.

Ik zit wel een beetje te kijken naar zelfbouw. Maar ik kan geen floodlights vinden in natural white. Denk dat een 100w floodlight of 2x 50w in een hoek, die je op een systainer kan zetten of kan ophangen zou ideaal zijn.

Maar floodlght lampen waarvan ik denk dit is een beetje kwaliteit kan ik nog niet ergens vinden (50w natural white)
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Als je wilt schilderen met een bouwlamp, dan heb je al snel meerder lampen nodig om alles mooi uitgelicht te krijgen. Ik heb in mijn eerste huis het laatste schilderwerk 's avonds met een bouwlamp gedaan en dat heeft me zolang geergerd totdat ik alles over heb gedaan.
Bij Festool weet je in ieder geval dat het kwalitieit is en als je slecht schilderwerk zal je dat blijven ergeren. Die 300E ben je na de eerste keer al vergeten.
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hello
Ik heb de festool
ik gebruik hem zowel privé als op mijn werk
Ik ben er erg blij
Hij is niet alleen voor schilders maar ook voor de timmerman hahah
Als ik in dit jaargetijde iets buiten de werkplaats wil doen zet ik hem ook aan
Je ziet gelijk alle details goed
Een tegelzetter had laatst een kleine gasontladings lamp
Die geeft ook goed licht en kost vele malen minder dan de festool
Het gaat vooral om de kleur licht
Mvg leroy
 

roeliepoelie

Actieve deelnemer
6 sep 2011
504
3
Je kunt misschien ook een ledpaneel kopen, heb je vaak al voor een paar tientjes. Een beetje stevig frame omheen maken en je hebt perfect licht..
 

Bosman

Actieve deelnemer
2 mrt 2018
26
1
Ik gebruik de Philips coreline tempo op een statief van een paar tientjes. Nadeel is dat deze een glasplaat heeft. Weliswaar een hele stevige glasplaat maar blijft natuurlijk glas...

maar die hoeveelheid licht... !!!!
 

EvdL

Actieve deelnemer
14 sep 2011
224
24
Eemnes
Mijn vrouw heeft sinds een paar weken een dag / lichttherapie lamp van Breuer type TL30. Koste een paar tientjes maar het licht is erg prettig en je hebt echt daglicht. Bij de volgende schilderklus weet ik waar die staat :rolleyes:
 

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Dank voor de info?
De Scangrip is wellicht interesant.
Gebruiks van de scangrip nova 10k. Ervaringen? Hoe egaal is het licht? En hoe groot is de kijkhoek van de lamp. Dat kan ik nergens vinden.
 
Laatst bewerkt:

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Vandaag is mijn nieuwe werklamp binnen gekomen. De scangrip sps 6k

Mooie stevige lamp. Ziet er goed uit. Hier wat fotos:
IMG_20191231_131107.jpgIMG_20191231_154321.jpgIMG_20191231_154400.jpg


Accu opladen.
IMG_20191231_154300.jpg


lamp op netspanning.
IMG_20191231_154234.jpg

lamp op accu
IMG_20191231_154148.jpg

Hier een poging om te laten zien hoeveel licht de lamp geeft in een donkere kamer. Met de lamp op 2 meter afstand. Het komt er alleen niet heel goed uit.
IMG_20191231_165919.jpg
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.