hulpje om zaagbladhoogte in te stellen (3d print)

rverhag

Actieve deelnemer
2 mrt 2014
102
16
57
Oost Souburg
Ik zag zo'n ding bij Ali en het leek me wel een handig hulpstuk. Echter het geduld om een paar weken op een levering uit China te wachten heb ik niet.

Daarom vanmorgen zelf een tekening gemaakt en de printer weer eens aan het werk gezet.

Voor de geïnteresseerden: DXF-, STL- en fusion 360 files zijn te vinden in de zip-file. Anders ook van Grabcad te downloaden. (wel een account nodig)

groet,
Ronald
 

Bijlagen

  • tablesaw height gauge.jpg
    tablesaw height gauge.jpg
    20,6 KB · Weergaven: 387
  • IMG_0797.jpg
    IMG_0797.jpg
    48,8 KB · Weergaven: 389
  • tablesaw height gauge.zip
    1,6 MB · Weergaven: 23

WR1944

Oud hout
Die 3-D printers zijn erg handig. Zo heb ik ooit iets vergelijkbaars gemaakt.

P1010544q.jpg

P1010545q.jpg

De dikten lopen van 1 mm tot 15 mm met stapjes van een halve millimeter. Ik heb vier verschillende "voelermaatjes" gemaakt om ze niet te lang te maken. De laagste treden zijn 1, 1,5, 2 en 2,5 mm respectievelijk en elke volgende stap is 2 mm hoger. Op de achterkant heb ik de dikte-omvang genoteerd. Ik had nooit gedacht dat ik zo iets simpels zo vaak zou gaan gebruiken.
 

EvdL

Actieve deelnemer
14 sep 2011
224
24
Eemnes
Gisteravond de printer aangezwengeld en laten printen. Heb hem 10mm dik gemaakt en met oranje filament ( want als het zwart is ben ik hem zo weer kwijt)
De volgende moet ik op hogere resolutie printen want de letters zijn niet zo duidelijk.
IMG_9251.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.