Kapex stuk

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Heb de komende tijd weer het nodige te zagen met de afkortzaag. Alles stond keurig opgeborgen en schoongemaakt; heb buiten onder het afdak mijn schragen weer neergezet, draagplank er overheen gelegd, Kapex er op. Blokkeringen los gemaakt, stekker er in, ik knijp in het handvat, de zaag maakt een halve slag en zit vast. Blijkt dat de zaag een stukje hout meegenomen heeft in de beschermkap. De doorzichtige kap staat ook geheel open, aan de rechterzijkant hangt er een veertje uit en links achter is er een lipje van grijs plastic afgebroken. Na wat gemier het ik het stukje hout weer tussen de beschermpkap en het zaagblad vandaan gepeuterd, maar de doorzichtige kap hangt er nu lam aan :cry: :cry: . Heb om 5 uur nog een mailtje naar Hafele gestuurd, zij zijn volgens mij ook het verdeelpunt voor Festool in deze regio. Lastig, maar even afwachten of en hoe ze reageren. Het is met te link om zonder die kap te zagen, kan me heel goed voorstellen wat er gebeurt, als je daar een varkenstaart tegenaan houdt.

jaap
 

janus91

Actieve deelnemer
26 mrt 2010
59
0
Ach een stukje hout kan gebeuren dat dat tussen je kap en zaagblad komt. Wij hadden iemand op school die een stuk polyether ging doorzagen. En die zaag hapte er even flink in en nam heel het zooitje mee. Hop heel de zaag natuurlijk geblokkeerd en de schutkap hing er los aan :roll:

Ik hoop(en denk) dat het wel onder de garantie valt Jaap. Desalniettemin ben je wel je Kapex eventjes kwijt :(
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Dat is zuur. Met een beetje pech gaat dat daar ook nog weer een beetje langer duren dan je hier gewend bent.

Ik moet zeggen dat ik het dan overigens een niet al te sterke constructie vind. Bij mijn Metabo (het klote ding, maar dat terzijde) heb ik dat toch wel al meerder keren gehad, maar tot op heden geen stukken.
 

Cybersijp

Nieuw lid
30 mrt 2010
12
0
Heb met mijn makita ls 0714 ook eens gehad dat een stukje hout de kap in schoot, wat ik gedaan heb is toen de onderdelentekening opgezocht op het internet en de desbetreffende onderdeelnummers besteld. Was er echt met twee dagen of al!

Misschien een idee? Ik ben wel van mening dat zoiets niet onder garantie zou moeten vallen overigens :)
 

annette

Actieve deelnemer
10 apr 2008
163
0
www.fingerprintfurniture.nl
verveelend probleem jaap -dat blijkt een zwak punt v/d kapex te zijn want bij ons gebeurde dat namelijk ook.alleen naam het stuk hout ook het stuk rubber van de afzuiging achter het blad mee en het was onmogelijk dat er zelf uit te peuteren.met de 24 uur service van festool hadden wij de zaag naar 3 (!!!)weken weer terug ...om dan te ontdekken dat ze vergeten waren de laser weer goed in te stellen .naar bijna 6 weken was de zaag weer functioneel.
hoop dat je meer sucess hebt in het verre oosten....

annette
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
amaai annette, das niet echt de Festool service die we gewend zijn.... hadden ze daar nog een reden en excuus voor over of was het foutje bedankt...?
 

Geertjun

Actieve deelnemer
27 apr 2010
224
18
Holten
Dat 24uur service gelul klopt inderdaad van geen kant, bij mij was het op z'n minst 5 werkdagen, maar dat terzijde.
Succes Jaap, hopelijk heb je tot die tijd een goed alternatief.... Handzaag ;)
 

@lex

Actieve deelnemer
26 okt 2010
242
0
Ach ik ben mijn Bosch mobiele zaagbak al meer dan zeven maanden kwijt... Wees blij met de '24-uurs service' van Festool!

@lex
 

mcluma

Actieve deelnemer
25 feb 2011
382
2
Woking, UK
@lex zei:
Ach ik ben mijn Bosch mobiele zaagbak al meer dan zeven maanden kwijt... Wees blij met de '24-uurs service' van Festool!

@lex


wat is een mobiele bosch zaagbank. die ben ik nog nooit tegengekomen. heb je daar een foto van?
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Heb contact gehad met de Festool man van Hafele hier. Er werd (niet snel genoeg :mrgreen: ) gereageerd op de mail die ik had gestuurd, dus maar gebeld. Ze spreken daar gelukkig engels, maar iedereen was in een meeting :shock: . Telefoon nummer achter gelaten en een paar uur later werd ik keurig gebeld. Ik legde uit wat er aan de had was en hij verzocht me wat foto's op te sturen. Ze hebben wel een service engineer, maar hij wist met zekerheid te vertellen dat ze van de Kapex geen onderdelen op voorraad hebben. Foto's gestuurd en nu maar afwachten, aanvraag is in ieder geval binnen 24 uur in behandeling genomen :lol: .

jaap
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Vandaag, vrijdag, mijn Kapex naar Hafele gebracht. Had woensdag ook gemogen, maar ik kon niet eerder. Had een afspraak met een meneer Panithi in de showroom van Hafele, engels sprekende receptioniste, meneer Panithi was direct beschikbaar, dus prima. Nu had ik ook een extra mailtje gekregen, nav mijn mail en telefoontje, van Toni Lovrec, dat ik van harte welkom was etc, service geen probleem. Ik was er nog maar een minuut of 5 en daar kwam Toni Lovrec ook aan, een alleraardigste zeer correcte duitser die al 11 jaar in Thailand woont en voor Festool salesmanager Asia is, o.a. Japan, Taiwan, Korea en Thailand. Van huis uit ook zimmermeister, zeer service gericht en we hebben genoeglijk een tijdje over hout, Festool etc gesproken. Festool verkoopt nog maar heel weinig gereedschap in Thailand, ze hebben een paar vaste klanten, maar wel alle consumables, zoals zaagbladen, schuurpapier, freesje, domino spullen etc op voorraad. Slijpen laten ze bij Leitz doen, vertrouwder kan het haast al niet! Ik had een genoegelijk half uurtje en heb mijn Kapex vol vertrouwen achter gelaten. Er moet wat nieuw plastic in denk ik, met bestellen etc is met 2 weken weer thuis!!

Nog een foto van de Festool stand in het Hafele gebouw en Toni met de cxs.

jaap



Attached files
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.