Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Onderwerp: Kapex stuk

Kapex stuk

Heb de komende tijd weer het nodige te zagen met de afkortzaag. Alles stond keurig opgeborgen en schoongemaakt; heb buiten onder het afdak mijn schragen weer neergezet, draagplank er overheen gelegd, Kapex er op. Blokkeringen los gemaakt, stekker er in, ik knijp in het handvat, de zaag maakt een halve slag en zit vast. Blijkt dat de zaag een stukje hout meegenomen heeft in de beschermkap. De doorzichtige kap staat ook geheel open, aan de rechterzijkant hangt er een veertje uit en links achter is er een lipje van grijs plastic afgebroken. Na wat gemier het ik het stukje hout weer tussen de beschermpkap en het zaagblad vandaan gepeuterd, maar de doorzichtige kap hangt er nu lam aan :cry: :cry: . Heb om 5 uur nog een mailtje naar Hafele gestuurd, zij zijn volgens mij ook het verdeelpunt voor Festool in deze regio. Lastig, maar even afwachten of en hoe ze reageren. Het is met te link om zonder die kap te zagen, kan me heel goed voorstellen wat er gebeurt, als je daar een varkenstaart tegenaan houdt.

jaap

Re: Kapex stuk

hopenlijk valt dat onder de garantie.

Ach een stukje hout kan gebeuren dat dat tussen je kap en zaagblad komt. Wij hadden iemand op school die een stuk polyether ging doorzagen. En die zaag hapte er even flink in en nam heel het zooitje mee. Hop heel de zaag natuurlijk geblokkeerd en de schutkap hing er los aan :roll:

Ik hoop(en denk) dat het wel onder de garantie valt Jaap. Desalniettemin ben je wel je Kapex eventjes kwijt

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Dat is zuur. Met een beetje pech gaat dat daar ook nog weer een beetje langer duren dan je hier gewend bent.

Ik moet zeggen dat ik het dan overigens een niet al te sterke constructie vind. Bij mijn Metabo (het klote ding, maar dat terzijde) heb ik dat toch wel al meerder keren gehad, maar tot op heden geen stukken.

Heb met mijn makita ls 0714 ook eens gehad dat een stukje hout de kap in schoot, wat ik gedaan heb is toen de onderdelentekening opgezocht op het internet en de desbetreffende onderdeelnummers besteld. Was er echt met twee dagen of al!

Misschien een idee? Ik ben wel van mening dat zoiets niet onder garantie zou moeten vallen overigens

verveelend probleem jaap -dat blijkt een zwak punt v/d kapex te zijn want bij ons gebeurde dat namelijk ook.alleen naam het stuk hout ook het stuk rubber van de afzuiging achter het blad mee en het was onmogelijk dat er zelf uit te peuteren.met de 24 uur service van festool hadden wij de zaag naar 3 (!!!)weken weer terug ...om dan te ontdekken dat ze vergeten waren de laser weer goed in te stellen .naar bijna 6 weken was de zaag weer functioneel.
    hoop dat je meer sucess hebt in het verre oosten....

annette

amaai annette, das niet echt de Festool service die we gewend zijn.... hadden ze daar nog een reden en excuus voor over of was het foutje bedankt...?

geen idee wat jullie gewend zijn-maar tot nu toe is het met de 24 uur service nog nooit gelukt bij ons en lijkt het alleen een leuk verkoop praatje.

Dat 24uur service gelul klopt inderdaad van geen kant, bij mij was het op z'n minst 5 werkdagen, maar dat terzijde.
    Succes Jaap, hopelijk heb je tot die tijd een goed alternatief.... Handzaag

Ach ik ben mijn Bosch mobiele zaagbak al meer dan zeven maanden kwijt... Wees blij met de '24-uurs service' van Festool!

@lex

Forum Rechten