Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 14 van de 14
    Ja zo bedoel ik dat, door een t profiel te maken verdwijnt het opstaande stuk tussen de rachels, zet het nog even vast met een schietspijker.
    Het zou zomaar van pas komen om daar tussen in te isoleren,
    Het voordeel is ook dat er geen ander hout aan te pas komt, dus geen andere maten ed.
    wim

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Breedte van de strook zicht rechtlijnig in de sterkte en stijfheid.
    Bij 30 graden dakhelling is 44x67 toch wel nodig, anders hangt het plafond door.
    Platen haaks op de "stroken", dan is 67 mm wel prettig bij een stuiknaad.
    sometimes you just need a bigger hammer

Bedankt Ronald, het is inderdaad niet wenselijk dat het plafond doorhangt. Platen komen inderdaad haaks op het rachelwerk.
    Denk je dat 44x67 voldoende is of nog aan de krappe kant?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fets Bekijk Berichten
    Heb je ook een gordingen hoh van 140?
    Ik ben geen expert daarom vraag ik het ook hier, maar voor mijn gevoel lijkt 27 erg dun.

Ik wil stucplaten van 9mm plaatsen, weet niet of dat nog uitmaakt qua stevigheid, 12,5mm zijn ook weer zwaarder.
    Mijn afstanden zijn max 125 cm, elders 118 cm. zoals gezegd ga ik het project langzaam (ook door omstandigheden) aan doen en heb ik 16 vlakken tussen gordingen te vullen. Ik vermoed dat het het sterk genoeg is voor mijn situatie. ook omdat ik dus 30 hoh ga doen. dus een plaat van max 60 x 125 cm verdeeld over 3 balken van 27 dik bij 44 breed.

Forum Rechten