Cabin

mcluma

Actieve deelnemer
25 feb 2011
382
2
Woking, UK
Cabin / Tuinkantoor

Dit was een wat groter project, maar kon toch in een weekje gedaan worden
Ik had al wat ervaring met het maken van een cabin. Aangezien ik 5 jaar daarvoor er ook al eentje had gebouwd voor mijn kinderen.

De bedoeling was om mijn kinderen een eigen plaats te geven, iets wat van hun was, waar ze ongestoord hun vrienden kunnen uitnodigen, kunnen blijven slapen, gamen, computeren, etc etc, zonder ons in het huis lastig te vallen, tja want je weet wel met die jeugd die kunnen tot smorgen vroeg door blijven gaan.
Dus vereisten, kabel tv, internet, electiciteit, telefoon, verwarming, issolatie, en geluidsissolatie, voldoende ruimte dat als woonkamer kan dienen, een plaats om te slapen, en plaats voor buro’s
Helaas kan het niet veel groter worden dan 7 bij 4 meter en niet hoger dan 4 meter (dat zijn de gemeentelijk vereisten).
Oplossing twee verdiepingen

cabin_1 by mcluma, on Flickr

Woon gedeelte


dsc0087ir7 by mcluma, on Flickr

Bovenverdieping met in het midden een sta hoogte van 2.2 meter


dsc0088go6 by mcluma, on Flickr
En de beneden verdieping met een sta hoogte van ook 2.2 meter


dsc0090va5 by mcluma, on Flickr

DSC_0089 by mcluma, on Flickr
De beneden verdieping is een bakconstructie die in een 4 dubbele rubberen vijverbekleding ligt om regenwater/grondwater penetratie tegen te gaan.
Helaas waren de buitenduren die ik had gekocht niet weersbestendig, (wel als zodanig gekocht) dus na klagen kreeg ik dan wel mijn geld terug, maar er moesten toch weer nieuwe deuren in, dus die heb ik dan maar zelf gemaakt

DSC_0077 by mcluma, on Flickr


DSC_0078 by mcluma, on Flickr


DSC_0079 by mcluma, on Flickr

Als je kunt zien bleken de deuren gelamineerd te zijn en het laagje veneer kwam los (niet goed)
Dit zijn de deuren die ik zelf heb gemaakt


DSC_0084 by mcluma, on Flickr

En gemonteerd


dsc0097lg1 by mcluma, on Flickr


dsc0100wm3 by mcluma, on Flickr


dsc0098mh1 by mcluma, on Flickr
 

Dries Haneborst

Actieve deelnemer
14 jun 2010
185
0
Supermooie tuin 'hangout'. Je kinderen mogen zich zeer gelukkig prijzen :)

En dat alles in een week....

Is de constructie ook a la log cabin of lijkt dat alleen door de buitenste betimmering?
 

mcluma

Actieve deelnemer
25 feb 2011
382
2
Woking, UK
Constructie is houten skelet bouw, alles met 2 bij 5 balken of op zijn hollands 50*100

Buitenkant is met 12mm marine ply en dan met T&G

Geisoleerd en de binnen kant met schrootjes

Dak is 22mm OSB, 2 lagen velt en Bitumen/asfalt shingles

Vloer is gelegt op 8 beton pooren (dat zijn die 300mm ronde kartonen hulzen die je in de grond stopt en dan met beton ijzer en beton volstort)

Vloerbalken zijn de 50*150 en daartussen Issolatie (vloer is hangend, dus geen contact met de grond) dan 22mm osb en laminaaat
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Ik kan wel eens erg snel voor een project gaan maar een week voor zo'n bouwwerk vind ik enorm knap. Het ziet er erg goed uit. Hierdoor ben je vast de liefste papa geworden!!!
 

forevermemory

Nieuw lid
24 mrt 2023
1
0
Skąd
Deze cabin of tuinkantoor is een prachtig project waarbij de eigenaar een ruimte creëerde waar zijn kinderen ongestoord kunnen spelen en vrienden kunnen uitnodigen zonder de ouders te storen. De bouw vereiste de nodige voorzieningen zoals kabel tv, internet, elektriciteit, telefoon, isolatie en geluidsabsorptie, verwarming, voldoende leefruimte, slaapruimte en werkplekken. Hoewel er beperkingen waren qua grootte en hoogte, heeft de eigenaar de oplossing gevonden door twee verdiepingen te bouwen. Het resultaat is een prachtige, multifunctionele ruimte waar kinderen en tieners zich thuis kunnen voelen en veel plezier kunnen hebben.
 

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.141
850
Ulvenhout
Dank voor deze (waarschijnlijk) geautomatiseerde samenvatting van een topic uit 2011. En dat als eerste post, met spam in je onderschrift.
Waar gaat het heen met dit forum??
 
  • Leuk
Waarderingen: TransFelix

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.