OSB behandelen met Osmo hardwax-olie

Deepo

Nieuw lid
15 sep 2016
10
0
Turnhout (B)
Beste collega-houtliefhebbers,

Heeft er iemand ervaring met het behandelen van een OSB vloer met Osmo hardwax-olie?

Tot nu toe heb ik Osmo (3062) al gebruikt voor massieve eiken vloerplanken, voor beuken tafelbladen en voor eiken plinten. Telkens heel tevreden ervan. Volgens de datasheet kan het ook gebruikt worden voor OSB, maar ik vind verder weinig informatie over deze toepassing. Ook niet op dit forum.
De toepassing is een zoldervloer uit OSB3 platen (2440 x 590 x 22, met tand-en-groef), geschroefd op een houten kaderement.

Groeten uit de Belgische Kempen
 

twanido

Actieve deelnemer
30 nov 2020
32
7
Hey! Ik zit met hetzelfde vraagstuk nu... Heb je dit uiteindelijk gedaan? Zoja, uitermate benieuwd.. Groeten uit Vlaams Brabant!
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.761
459
Almere
Als OSB3 watervast verlijmd is vraag ik me af of dit zinvol is en wel goed gaat? OSB is redelijk open dus verbruik zal ook wel erg hoog zijn.
 

twanido

Actieve deelnemer
30 nov 2020
32
7
Als OSB3 watervast verlijmd is vraag ik me af of dit zinvol is en wel goed gaat? OSB is redelijk open dus verbruik zal ook wel erg hoog zijn.
Hoi, ik maak gebruik van geschuurde OSB, had ik niet gezegd, deze kan je dan oliën, vandaar de vraag.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.