Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 34

Werkplaats rondleiding "hooked on Wood" deel 2

Beste Mensen,

Het heeft iets langer geduurd dan ik gepland had, maar hier is mijn tweede deel van de serie over mijn werkplaats.

Deze keer is het enkel de Engelse versie. De reden is dat ik uiteindelijk niet tevreden was over mijn Nederlandstalige versie. (gek genoeg, en het kost te veel tijd om het allemaal weer opnieuw op te nemen)
    Maar dat brengt me wel op een punt waar ik graag wat meningen over zou willen hebben.

Ik heb tot nu toe mijn video's tweetalig opgenomen. Dat is echter veel werk. Aan de andere kant vind ik Nederlands fijner omdat ik me beter kan uitdrukken. Maar goed, voor mijn kanaal en het feit dat enkel Nederlands te beperkt zou zijn moet ik het in ieder geval in het Engels doen.

Hoe "jammer" is ik mijn video's enkel nog in het Engels zou opnemen? Ik ben erg benieuwd naar jullie mening.

Ik hoop dat jullie mijn Video interessant en leuk vinden. Voor wie mijn filmpjes volgen zit er veel herkenbare items in, maar die vormen natuurlijk wel onderdeel van mijn werkplaats. Desalniettemin, veel kijkplezier!

Met vriendelijke groet,

Dennis

Aanvulling 19:20 Ik heb toch maar even ook de NL versie openbaar gemaakt. Het probleem dat ik er mee had is dat ik het afkortzaag gedeelte niet zo sterk vind. Maar goed. Met betrekking tot de discussie Alleen een Engelse variant ben ik nog steeds erg benieuwd naar jullie mening.

Bedankt vast voor alle reacties.

Laatst gewijzigd door Hooked on Wood; 11-12-19 om 19:22.

Het is weer een mooie rondleiding Dennis, ik heb er met plezier naar gekeken.
    Laatst gewijzigd door Nova; 11-12-19 om 15:19.
    Groeten, Eric

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Is het een optie om de video Engels te ondertitelen en Nederlands te praten?
    Ondertiteling erbij zetten kost ook tijd, maar minder dan de video 2x op te nemen.
    Ik weet niet of je in twee talen kan inspreken, video's uit Rusland staan soms zo op YouTube.
    sometimes you just need a bigger hammer

Jammer dat het in het Engels is. We hebben als Nederlanders nog maar weinig Nederlandse houtbewerkings filmpje

Helaas verengelst er heel erg veel het is denk ik meer wat wil je zelf met je kanaal bereiken, het overgrote deel van de wereld heeft wat problemen met Nederlands

Kun je ook zien hoe de kijk cijfers zijn, en van waar er wordt gekeken? Misschien dat het helpt om een keuze te maken.

Nederlands gesproken met Engelse ondertiteling zoals Ronald aangeeft is inderdaad ook een optie of andersom natuurlijk, dan is het toch nog te volgen voor de mensen die het Engels niet beheersen.

Ik keek net al even naar je werkplaats toer en dacht al he wat is dit Engels, heb ik hem maar weg geklikt en kwam ik dit hier tegen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rjmulder Bekijk Berichten
    Helaas verengelst er heel erg veel het is denk ik meer wat wil je zelf met je kanaal bereiken, het overgrote deel van de wereld heeft wat problemen met Nederlands

Kun je ook zien hoe de kijk cijfers zijn, en van waar er wordt gekeken? Misschien dat het helpt om een keuze te maken.

Nederlands gesproken met Engelse ondertiteling zoals Ronald aangeeft is inderdaad ook een optie of andersom natuurlijk, dan is het toch nog te volgen voor de mensen die het Engels niet beheersen.

Ik keek net al even naar je werkplaats toer en dacht al he wat is dit Engels, heb ik hem maar weg geklikt en kwam ik dit hier tegen.
    Iedereen bedankt voor de reacties tot nu toe.

Hoi Robert, Ja er is uitgebreide analyse mogelijk. Met name door dit forum loopt het de eerste dagen nog wel gelijk op, maar daarna zijn de kijkers aantallen "internationaal" hoger. Maar vooral ook de potentie is groter. Nu heb ik niet zo veel ambities, maar het is wel leuk als je filmpjes bekeken worden en gewaardeerd. En hoe meer mensen er naar kijken, hoe makkelijker het is/blijft om te blijven produceren.

Maar er kleven ook wel wat nadeeltjes aan. Alle abonnees krijgen een melding. En als je een Engels man bent zit je niet te wachten op een NL variant. En net zoals jij aangeef, zijn er ook Engels sprekende die dat Nederlandse weg klikken of zich afmelden.
    En ook staan beide versies vaak bij de zelfde zoekresultaten en wanneer een Engels sprekende dan op de NL versie klikt is hij ook zo klaar.

Maar heel eerlijk. Ik vind het zelf ook veel leuker om het in het Nederlands te doen, uiteindelijk is dat voor mij natuurlijk ook makkelijker.

Kijkers stimuleren inderdaad anders heb je snel het idee van waar doe ik het voor.

Zelf zou ik het jammer vinden als je met de Nederlandse versie zou stoppen, als je er mee stopt begrijp ik het zeker.

Succes met de keuze, we gaan het zien en horen

Zit met plezier te kijken en ben gezond jaloers ; )

Engels of nederlands maakt mij niet uit ...

Ik zou gaan voor het ideetje van Ronald L, maar juist omdraaien.

Engels praten, en nl ondertitelen.

Dan heb je sowieso maar 1 versie nodig, en kunnen wij de keus maken of we het ondertitelen aan zetten of niet.

Ik denk dat het vanuit Engels naar nl ook simpeler is.

Succes nog, leuk filmpje.
    Gr Danny

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hooked on Wood Bekijk Berichten
    Hoe "jammer" is ik mijn video's enkel nog in het Engels zou opnemen? Ik ben erg benieuwd naar jullie mening.
    Totaal niet jammer, ik vind het zelf prima te volgen en ik baal soms als ik een filmpje vind over iets waar ik uitleg over wil hebben en het is in het Duits, italiaans, pools of ruski. Duits volg ik nog wel goed maar je mist toch best wel veel.

ik vind het volkomen logisch dat op een internationaal platform als youtube de voertaal engels is.

Begrijpelijk haken er dan sommige nederlanders of belgen af, maar ik vind het de verstandigste keuze.

Als je de bedoeling hebt je kanaal te laten groeien en eventueel zelfs de zakelijke of een Patreon/sponsor-achtige kant op wilt dan verklaar ik je voor gek als je dat 100% in NL zou gaan doen.

Mijn vrouw en ik hebben ook gekozen voor engels op ons eigen youtube-kanaal (en ook insta en FB-page).

Forum Rechten