Werkplaats rondleiding "hooked on Wood" deel 2

Hooked on Wood

Actieve deelnemer
12 mei 2019
155
34
Noord Brabant
Ronald, Jefmen, Robert Jan, Robow, Danny, Maarten, Wimpie, Hans, Xl500, Spaander, Klaas, Niels.

Echt onwijs bedankt voor jullie commentaar. Ik waardeer het zeer dat jullie de tijd hebben genomen om mijn vraag zo serieus te nemen. Vooralsnog heb ik besloten om mijn China Tools serie in het vervolg in het Engels te doen. Dat scheelt me echt veel tijd omdat hier relatief veel in gepraat wordt en wat Editing betreft kost dat simpel weg veel tijd. (Daarnaast ben ik vast een beetje te kritisch en is het niet snel goed genoeg voor mij doen!)

De andere filmpjes wil ik vooralsnog even zowel in het Nederlands doen als in het Engels. Hoewel mijn filmpjes over mijn werkbank het ook heel goed in het Nederlands doen is het over het algemeen zo dat de Engelstalige filmpjes het in het ritme veel beter doen. Soms wel het 6 tot 10 voudige.

Maar, ik ben begonnen met dit kanaal in de eerste instantie om mezelf een beetje uit te dagen. In vind houtbewerken erg leuk, maar ook fotografie, film en nu ook het editen. Dus het is wel echt cool dat ik dit kan combineren met mijn kanaal en mezelf op deze vlakken kan ontwikkelen.

Een paar maanden geleden sprak ik tegen mijn familie de ambitie uit om te kijken of ik 1000 subscribers zou kunnen halen. Iets wat volstrekt uit de lucht gegrepen leek. De realiteit is dat dit op dit moment reeds een feit is. Echt sneller dan ik dacht.
Ik had geen idee wat hier voor nodig zou zijn, hoeveel tijd het zou kosten en hoeveel energie het me zou opleveren.

Inmiddels ben ik er wel achter dat het allemaal niet vanzelf gaat. (Die les had ik al een keertje geleerd, maar hij werd nogmaals bevestigd) Het kost erg veel tijd om een filmpje te maken op een wijze dat het mij energie geeft als ik er zelf naar moet kijken. Het geeft me ook wel een soort van druk om een filmpje te uploaden. Wat vinden mensen ervan, is het interessant genoeg, wat verwacht men van mij? En ook is het even wennen om jezelf zo terug te zien met alle rare fratsen, bolle kop, dikke onderkin etc. Haha :) Ik ben nog steeds de juiste hoek aan het zoeken :)

Dat is soms lastig omdat het me ook afhoud van andere dingen zoals houtbewerking, sporten en het familie leven.
Aan de andere kant krijg ik er heel veel voor terug in reacties, mensen die er inspiratie uithalen en dat met mij delen.

Nu ik op 1000 subscribers zit geeft het me eigenlijk alleen maar meer energie om door te gaan, maar ik moet wel wat meer balans brengen naar mijn familie toe wil ik dit ook in goede harmonie vol kunnen blijven houden.

Dus mijn keuze is voorlopig de China Tools serie (deel 4 is overigens vandaag ook geüpload)
In het Engels te doen.

Waar dit avontuur eindig weet ik niet. Ik heb geen doelstellingen en wil er met name van genieten en het leuk blijven vinden. Dus de overige filmpjes doe ik voorlopig nog in beide talen omdat ik het mezelf het liefst in Nederlands zie doen. Maar mocht ik uiteindelijk hier ook een keuze in moeten maken, dan moet ik wel voor Engels gaan (in ieder geval wat daar op lijkt)

Jee, het is een lang verhaal geworden. Maar gezien de tijd die jullie erin gestopt hebben wilde ik dit graag even kwijt.

Ik heb mijn gezin beloofd om de laatste weken van dit jaar samen met het hen door te brengen. Dus mijn nieuwe filmpjes zullen pas in het nieuwe jaar weer verschijnen.

Iedereen voor straks onwijs mooie kerstdagen en natuurlijk een super mooi 2020.

Groet

Dennis
 
  • Leuk
Waarderingen: Eric55

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Ik vind je filmpjes goed in elkaar zitten. Ik spoel maar weinig door :)
Je Engels is goed te volgen, maar wel een hoog steenkool-gehalte. Voorlopig voor mij geen reden om af te haken.

Ik ben ook benieuwd naar wat voor werkstukken je maakt. Ik verwacht dat je erg nauwkeurig werkt, gezien je netheid, spullen en wat ik tot nu toe heb gezien.

Ga zo door!

Edit: Je zegt telkens aan het begin van de film "bedankt voor het kijken en tot de volgende keer". Ik verwacht dit aan het eind...
 
Laatst bewerkt:

WillemWoodWorker

Actieve deelnemer
29 sep 2019
40
6
Als YouTube je genoeg heeft betaald vanwege het aantal kliks zou ik je aanraden een weekje in te trekken bij de nonnen in Vught. Dat zal je Engels, wat overigens goed te volgen is maar waaraan Engelstaligen zich kunnen storen, met een grote sprong vooruit gaan. Prachtige houtbewerkingsgereedschappen heb je toch al....
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
707
Enschede, Twente
Als YouTube je genoeg heeft betaald vanwege het aantal kliks zou ik je aanraden een weekje in te trekken bij de nonnen in Vught. Dat zal je Engels, wat overigens goed te volgen is maar waaraan Engelstaligen zich kunnen storen, met een grote sprong vooruit gaan. Prachtige houtbewerkingsgereedschappen heb je toch al....

Nou, ik vind zijn engels beter dan wat de gemiddelde Amerikaan uitkraamt... Maar afgezien daarvan vind ik 'het pratende hoofd' een beetje achterhaald in video's - kijk eens naar Andy Rawls die versies van zijn vid's doet met een voice over én ondertitels (die je ook uit kunt zetten, dus dan enkel beeld en achtergrondgeluid -- heel rustgevend.).
 

peterl

Actieve deelnemer
21 sep 2013
126
0
Hoi Dennis
Je hebt ontzettend interessante filmpjes en juist het Nederlands is daarbij erg prettig engelse filmpjes zit ik constant door te spoelen om dat ik er toch niks van versta. Dat is zonde van je werk. Ik zou zeggen Nederlands gesproken Engels ondertiteld

Groeten peter
 

Hooked on Wood

Actieve deelnemer
12 mei 2019
155
34
Noord Brabant
Nou, ik vind zijn engels beter dan wat de gemiddelde Amerikaan uitkraamt... Maar afgezien daarvan vind ik 'het pratende hoofd' een beetje achterhaald in video's - kijk eens naar Andy Rawls die versies van zijn vid's doet met een voice over én ondertitels (die je ook uit kunt zetten, dus dan enkel beeld en achtergrondgeluid -- heel rustgevend.).

hoi Bert, ik ga daar eens wat meer naar kijken want het aanvullen met voice over is een stuk makkelijker. Zeker tweetalig omdat je het dan een soort van kan oplezen.
maar ik krijg voor mijn gevoel de verhaallijn niet helemaal kloppend met alleen beelden. Ik zal warmer gaan analyseren hoe andere daarmee omgaan.
bij mijn China tools serie lijkt het wat moeilijker.

bedankt in ieder geval voor je commentaar
 

Hooked on Wood

Actieve deelnemer
12 mei 2019
155
34
Noord Brabant
Hoi Dennis
Je hebt ontzettend interessante filmpjes en juist het Nederlands is daarbij erg prettig engelse filmpjes zit ik constant door te spoelen om dat ik er toch niks van versta. Dat is zonde van je werk. Ik zou zeggen Nederlands gesproken Engels ondertiteld

Groeten peter

bedankt Peter, voorlopig in ieder geval mijn “normale” filmpjes tweetalig ;)
 

Hooked on Wood

Actieve deelnemer
12 mei 2019
155
34
Noord Brabant
Als YouTube je genoeg heeft betaald vanwege het aantal kliks zou ik je aanraden een weekje in te trekken bij de nonnen in Vught. Dat zal je Engels, wat overigens goed te volgen is maar waaraan Engelstaligen zich kunnen storen, met een grote sprong vooruit gaan. Prachtige houtbewerkingsgereedschappen heb je toch al....

;);) Geen idee wat het oplevert overigens maar dat valt volgens mij nog wel tegen. Maar als ik dat mis heb, ga ik de nonnen zeker even opzoeken;)
 

Joost79

Actieve deelnemer
27 mei 2017
454
139
Apeldoorn
;);) Geen idee wat het oplevert overigens maar dat valt volgens mij nog wel tegen. Maar als ik dat mis heb, ga ik de nonnen zeker even opzoeken;)

Voordat je betaald krijgt moet je eerst aan een aantal minimum criteria voldoen, geloof dat de belangrijkste is dat je iets van 4000 abonnee's moet hebben.
 

Hooked on Wood

Actieve deelnemer
12 mei 2019
155
34
Noord Brabant
Voordat je betaald krijgt moet je eerst aan een aantal minimum criteria voldoen, geloof dat de belangrijkste is dat je iets van 4000 abonnee's moet hebben.

hoi Joost, het zijn 1000 abonnees en 4000 uur bekeken zijn in de afgelopen 12 maanden. Dit laatste is natuurlijk wel een dingetje omdat ik nog niet zolang bezig ben. Desalniettemin denk ik rond het nieuwe jaar aan deze voorwaarden te voldoen. Ik denk echter niet dat je er zo maar op binnen loop. Als je miljoenen views heb geloof ik dat je er best wat mee kan verdienen. Maar met die paar duizend views maak ik me geen illusies. Het is gelukkig niet waarom het me te doen is en ik denk dat het ook geen verschil gaat maken in de toekomst. Ik blijf het doen zolang ik denk dat ik iets toevoeg en zolang ik het leuk blijf vinden. Maar, het lijkt me wel leuk om te zien dat ik iets verdiend heb met YouTube. Al is het 1 euro. Had ik nooit geloof als je het mij een jaar geleden zou zeggen. ;) Iedereen fijne kerstdagen en een heel mooie jaarwisseling! Groet Dennis
 

Eddy Wennekes

Nieuw lid
22 okt 2017
23
2
Herpen N-Br
Hoi Dennis, wat voor materiaal heb je gebruikt voor je blad van de MFT tafel?
ziet er allemaal goed uit, opgeruimd en schoon daar houd ik van.
Blijf vooral doorgaan met inspireren van mensen met dezelfde hobby!

groeten Eddy
 

RoboW

Actieve deelnemer
31 jan 2019
137
35
Headvillage
Misschien praat ik voor mijn beurt, maar volgens mij is het zwarte mdf.
Heb er zelf ook een ( zaag) tafel van gemaakt, maar man man wat een troep geeft dat !
 

Hooked on Wood

Actieve deelnemer
12 mei 2019
155
34
Noord Brabant
Misschien praat ik voor mijn beurt, maar volgens mij is het zwarte mdf.
Heb er zelf ook een ( zaag) tafel van gemaakt, maar man man wat een troep geeft dat !

Yep, Het is idd zwart MDF, oftewel Full Colored MDF. Ik koop het zelf meestal bij de Arnhemse fijnhouthandel.
https://www.af.nl/voorraad/plaat/mdf-gekleurd/zwart.htm

En wat Robo zeg klopt. Het geeft echt een puinhoop als je het moet verwerken. Maar aan de andere kant heeft het ook wel hele mooie eigenschappen. het laat zich er mooi verwerken, is zwaar, stabiel en veel massiever dan MDF.
Ik vind het een heel mooi product om mee te werken.
 

Stijn52

Actieve deelnemer
10 dec 2020
67
17
Herzele
Hoi Kees,

Ja, uiteindelijk zoek je uit het grote boek een verbinding die je wilt gebruiken. Dat grote boek lijkt in het begin wat onhandig, maar het is op ware grote en dat maakt het toch wel makkelijk.
Je kan niet zomaar kiezen wat je wilt de mogelijkheden hangen af van o.a. de dikte van het hout en de diepte van de verbinding die je wilt. Zeker als je creativiteit wil toevoegen aan je verbindingen is het voorbeeld op ware grote echt fijn.
Heb je een verbinding gekozen, dan pak je de linieaal die daar bij hoort en stop deze in je positioner. (dat gaat erg soepel) En vervolgens zet je de positioner op iedere stop die op de linieaal wordt aangegeven.
Dat afstellen op iedere stop gaat heel makkelijk met de Incra omdat je deze globaal op de lijn van de stop kan zetten. (met een speling van 1mm) zodra je de positioner klemt corrigeert hij de afstelling exact op de stoplijn.

Dat gaat echt heel snel. De enige handigheid die je moet leren is het opzetten aan het begin. De diepte en hoogte van je verbinding moet je even nauwkeurig afstellen. Dat kost de eerste keer 2 uur, de tweede keer 30 minuten en daarna is het wel in een minuutje of 10 opgezet. Het frezen stelt daarna niets meer voor.

Ik ga er nog een keer een filmpje over maken, maar ik wil nog even wat meer ervaring opdoen.
Is daar ondertussen al een filmpje van gemaakt? Lijkt mij heel handig om het zo te doen(eens je het gewoon bent) en gaat in de filmpjes heel vlot
 

Bub

Actieve deelnemer
24 nov 2020
46
23
Twente
Hoi Dennis,

Ik kwam toevallig dit topic tegen en ik moet zeggen dat ik zeer veel respect heb voor je, a dat je de filmpjes maakt en er tijd in stopt en b dat je zoveel abonnees hebt.

Ik voel ook een kleine generatie kloof, ik ben wel fan van Engels. Dit komt mede doordat ik het de hele dag op werk spreek. Meer dan 60% van mijn collega's is engels en hun mening is vooral dat wij Nederlanders onszelf hebben aangepraat dat ons engels heel slecht is, terwijl het in hun ogen het beste is van heel de EU. Veel zeggen zelfs dat ons Engels zo goed is dat ze geen kans krijgen om Nederlands te leren omdat zelfs het kassa meisje in de super perfect engels spreekt.

So, keep up the good work and I hope to see a lot more vids on YouTube!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.