MFT tafel

kotwerkbank

Actieve deelnemer
19 jul 2015
56
0
België
Hallo
Ik heb momenteel een zeer zware werkbank waarop ik een MFT blad zou leggen als dat bestaat natuurlijk. Mijn werkblad is een multiplexplaat (behandeld met een polyurthaan-vernis). De multiplexplaat ligt op tegen elkaar gelegde roosteringen (75 x180). Is het noodzakelijk dat de 20 mm gaten volledig door het huidige werkblad geboord worden of is het voldoende dat ze maar op een bepaalde diepte geboord/gefreesd worden om er spanklemmen te kunnen op gebruiken. Zijn er eventueel bestaande platen te koop met dergelijke gaten???

Bedankt voor info!
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.955
797
Omgeving Leiden
Hoi,
Het ligt er een beetje aan welke hulpstukken in je MFT plaat wilt gebruiken.
Als je klemmen door de gaten wilt steken dan moeten ze volledig doorgeboord zijn. Maar dan is ook de dikte van MFT plaat van belang: 18 mm anders kunnen de klemmen de draai niet maken.
Gebruik je alleen benchdogs dan kan dat met blinde gaten.

Platen zijn wel te koop volgens mij, in elk geval van festool. Maar er bestaan ook mallen waar je zelf een gatenpatroon mee kan maken. Zoek naar MFT mal. Hier op het forum zijn er ook initiatieven voor een dergelijke mal. En er bestaat het ujk parf guide systeem van Peter Parfitt.

En bij niet doorgeboord gaten heb je natuurlijk altijd zaagsel en schroefjes die zich er in kunnen ophopen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.