Keeplat zagen

cracktor

Actieve deelnemer
27 jan 2011
106
0
Amsterdam
www.artwooddesign.nl
Hallo, ik wil mijn platte tv ophangen aan de muur mbv een keeplat constructie dus 2 verstekken op elkaar. Een aan de muur en een aan de tv.
Maar een vriend van me zei dat als je een verstek zaagt dat je dan niet bijde kanten vd zaag snede kan gebruiken omdat het verstek dan niet mer zuiver is aangezien er een zaagsnee van 3 mm uit is. Heb het net even geprobeert met een hand circelzaag en zag er niet slecht uit, maaar is dit nou iets om mee rekening te houden?
En verder: is boven genoemde constructie stevig genoeg om men tv op zijn plek te houden?

Alvast bedankt!!!
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
hey cracktor ,

welkom op dit leerzame forum :)

ik zou persoonlijk toch ook 1 lat schuin doorzagen en deze 2 stukken gebruiken voor de constructie te maken.
en als je de keeplat maakt in een stevige houtsoort zoals beuk of dergelijke
ben je zeker dat je tv niet op een dag op de grond beland .

groetjes
ruben
 

mcluma

Actieve deelnemer
25 feb 2011
382
2
Woking, UK
jeez man
waarom koop je niet de geeigende bracket, op ebay of bij dixon ze zijn maar 25 euro en dan tot 40 of 80 kilo en dan is dat veel beter dan een french cleat

dat is wat ik zou doen
 

sjeep

Actieve deelnemer
7 aug 2010
118
0
ik ben van mening dat een tv zo dicht en plat mogelijk tegen de muur moet hangen.
die beugels wat ze verkopen zorgen voor een veel te grote afstand daartussen.
als je kabels en dergelijke net kwijtkan is genoeg.

er zijn zelfs tv's die opgehangen worden aan een dun staaldraadje achter de tv, zoals een schilderij.

het idee van de keeplat vind ik persoonlijk niet zo slecht

gr
 

cracktor

Actieve deelnemer
27 jan 2011
106
0
Amsterdam
www.artwooddesign.nl
Bedankt voor jullie reacties. Ben even op 'french cleat' gaan googelen en vond nog meer voorbeelden in het engels. Werken keeplatten als ze NIET aan de bovenkant van het op te hangen object zitten maar aan het midden? De ophangschroeven (4 stuks) zijn namelijk verdeelt over het midden van de tv. Daarom ben ik bang dat de tv 'topzwaar'wordt en voorover valt.
kan ik dat oplossen door 2 keeplat constructies toe te passen boven elkaar? Of misschien de keeplat die aan de tv vastzit ook aan de bovenkant in 45 graden zagen en daar weer een keeplat voor aan de muur maken. an kan de tv er alleen horizontaal ingeschoven worden, voorkomt voorover vallen.. Kortom hoe werken keeplatten als je ze niet aan d bovenkant van het op te hangen object kan plaatsen?
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Kan, maar je kan ook onder een even dik klosje zien te bevestigen, dan kan hij niet overhellen.
 

cracktor

Actieve deelnemer
27 jan 2011
106
0
Amsterdam
www.artwooddesign.nl
Nou het is gelukt hoor. Hier wat fotootjes van het resultaat. Dit was gelijk mijn introductie op dit forum; thx vor al jullie tips!


heb de foto's ff van wat commentaar voorzien aangezien ik zelf ook op zoek was naar iemand die dit al een keer gedaan had. Heel makkelijk te maken

Attached files
 

mcluma

Actieve deelnemer
25 feb 2011
382
2
Woking, UK
Dat ziet er mooi uit

Hoeveel schroeven in de muur, en waar is de muur van gemaakt?

En nu nog even de draadjes wegwerken he :lol:
 

klusfoobje

Actieve deelnemer
25 jan 2010
148
0
Dat wilde ik ook op de slaapkamer doen... totdat bleek dat dat 5 cm dikke muurtje van gress beton was... :oops:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.