Tape-tips gevraagd (versteklijmen)

irtamos

Actieve deelnemer
20 okt 2012
56
0
Als ik verstekken lijm strooi ik een klein beetje fijn wit zand over de houtlijm. Als je dan spanschroeven gebruikt gaan de verstekken quasi bijna niet meer verschuiven.
 

Jurriaan9

Ik word niet gehinderd door te veel aan kennis;-)
29 mei 2019
209
64
Ik heb een aantal tapes geprobeerd, en ben tot de conclusie gekomen dat ik de blauwe papieren tape (Kip 307, 24 mm breed) het fijnst vind werken. Het plakt goed, maar laat zich ook makkelijk en zonder resten verwijderen. Tegelijk is het sterk genoeg om een flinke trekkracht te weerstaan en niet te scheuren op de scherpe randen van het in verstek gezaagde hpl. Het viel mij op dat eigenlijk heel veel tapes het wel deden. Ook met kunststof verpakkingstape lukt het om de verbinding mooi sluitend te krijgen. Alleen de pvc-tape die ik had was minder geschikt. Lastiger te verwijderen en veel te veel rek.
Euh, waar koopt men Kip tape? Internet en zoeken levert niet een shop op (wel wat ik vandaag wil eten of waar ik vannacht in wil slapen)
 

Jurriaan9

Ik word niet gehinderd door te veel aan kennis;-)
29 mei 2019
209
64
Dank. 3 sites met Kip tape.
Alle 3 bezocht, alle 3 geen Kip 307. Mythisch tape (of slechte zoekkwaliteiten)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.