Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Kan ik mijn werplaats verwarmen met kaarsen? Ik zocht het uit.

Nu het winter wordt heb ik wat meer last van koude handen in mijn werkplaats. Zoals je zelf wel al zal ondervonden hebben is dit echt niet prettig werken. Daarom zocht ik naar een goedkope oplossing om de temperatuur wat te kunnen laten stijgen.

Ik zag dit ontwerp op het internet en wou het toch even uittesten.

Ik verwachte hiermee geen wondermiddel maar was al bij een warmtebron in de buurt te hebben waar ik eens mijn handen kon aan opwarmen.

In deze video zie je hoe ik de verwarming bouw en test.
    Ieder kan achteraf voor zichzelf uitmaken of dit gebruikt kan worden in jouw eigen werkplaats of niet.

Ik vind het in elk geval aangenaam dat ik niet steeds meer naar binnen hoef te lopen om mij handen even op te warmen en dat maakt mijn werk alleen maar aangenamer.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan.

Groeten
    C.

Bezoek me op volgende kanalen om meer te zien:

Youtube
    | Facebook | Instagram | Twitter

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Mooie test maar ik wist niet dat ze in Oudenaarde met Dollars betaalden

vraagje: je geeft temperatuursverschillen aan tussen 7h 's ochtends en 12h 's middags. Maar ik mis het verschil in buitentemperatuur op die momenten? Ik kan me inbeelden dat het sowieso die hoeveelheid opwarmt in je werkplaats, gewoon omdat het buiten warmer wordt en de zon op je werkplaats schijnt???

Wetenschappelijk gezien levert een theelichtje zo'n 30W aan hitte. Jouw setup levert dus 120W aan verwarming, met of zonder keramische pot...

Mijn werkplaatsje is 2.5x3.5x2.4m, die kreeg ik met een 800W verwarmingkje in de winter niet warm genoeg om comfortabel te werken 's avonds. Met mijn 1350W warmteblazer lukt dat redelijk, zet ik hem op 2000W dan lukt dat vlot.
    Wetenschappelijk gezien ga je dus met 120W aan kaarsjes niet ver komen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Je kan een jas van Milwaukee kopen (was het merk geloof ik),die met accu's en verwarmingselementen wordt verwarmd. De kaarsjes lijken me meer in de buurt van een placebo te komen. (die werken soms echt).

mvg
    Klaas

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door klaas0639 Bekijk Berichten
    Je kan een jas van Milwaukee kopen (was het merk geloof ik),die met accu's en verwarmingselementen wordt verwarmd. De kaarsjes lijken me meer in de buurt van een placebo te komen. (die werken soms echt).

mvg
    Klaas
    Ja die zijn er in alle vormen en maten, tot aan sokken (skieen) en handschoenen aan toe. Ik heb ooit voor het duiken een bodywarmer met accu gekocht. Doet het prima, maar houdt het maar een krap uurtje vol.

Dat theelichten verhaal wordt in de moestuin wereld ook met kassen gebruikt, en het kan soms (met grote kaarsen) net het verschil zijn tussen wel/niet vriezen in een kasje.

Kou is een emotie...die kan je gewoon negeren...)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DannyL Bekijk Berichten
    Dat theelichten verhaal wordt in de moestuin wereld ook met kassen gebruikt, en het kan soms (met grote kaarsen) net het verschil zijn tussen wel/niet vriezen in een kasje.
    Daarvan is t grote voordeel dat bij de verbranding H2O (hogere luchtvochtigheid) en CO2 (gaan de planten harder groeien) vrijkomt. Beide zeer belangrijk, maar denk niet dat t voor de warmte is...

En kou is inderdaad emotie, ik probeer het te negeren maar soms ben ik dan ineens wel heel emotioneel 😉😂
    Laatst gewijzigd door Joost79; 10-12-19 om 21:29.

Bij planten die minimaal 2graden boven nul moeten staan worden een enkele keer theelichtjes gebruikt om te verwarmen.
    Dan zorgen ze net voor een klein verschil, wat net goed kan gaan.
    Dat werkt, maar dan moet de ruimte klein zijn en goed geïsoleerd.

Als het alleen voor warme handen is zou ik toch eens aan de klassieke Peacock handwarmers denken - wintervissers weten wel waar ik het over heb. Katalytische benzine 'verbranders'

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten