Advies kantentrees

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Hallo,
Is dit een aanrader?
Makita RT0700CX2J bovenfrees / kantenfrees / trimmer in Mbox - 710W - 8mm €169

Gr,
Rudy
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.318
191
Gem. Winsum (Groningen)
Tja, weet ik niet maar heb er zelf net een gekocht omdat het me een heel handig dingetje lijkt voor weinig geld en met overwegend positieve beoordelingen van gebruikers.


met groet,
Klaas
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Hallo,
Is dit een aanrader?
Makita RT0700CX2J bovenfrees / kantenfrees / trimmer in Mbox - 710W - 8mm €169

Gr,
Rudy

Is een goede frees die ik al een tijdje heb en naar volle tevredenheid werkt.
Heeft uiteraard beperkt vermogen, maar met beleid kun je daar mooie spullen mee maken. Mijn set kostte toen over de €200 en geen moment spijt van gehad.
 

Welp75

Actieve deelnemer
28 dec 2012
140
3
49
Kerkrade, Limburg
Top machine! Gebruik deze ook alweer een paar jaar voor allerhande klusjes (heb de CX3J versie). Niet bedoeld voro zwaar werk of meter achter elkaar frezen, maar je kunt er echt veel mee. Het enige minpuntje vind ik de bijgeleverde kopieerring. Daar zit ietwat speling in. Heb daar met Makita contact over gehad, verschillende omruilingen (inclusief de voet, chapeau voor de Makita service) gehad, maar de speling is domweg in het ontwerp aanwezig. Echter opgelost door een setje kopieerringen met schroefdraad van silverline aan te schaffen. Koste iets van 3 tientjes, en geen fractie speling (en meteen meerdere maten kopieerringen).
 

GillesT

Actieve deelnemer
13 jan 2019
82
20
Wijk bij Duurstede
Ik heb een tijdje geleden deze frees voor een iets (eigenlijk) iets te zware klus gebruikt: levelen van een eiken tafelblad. Meerdere uren heen en weer over een slede.

Moet zeggen dat het apparaat zich kranig gedragen heeft. Werd wel warm en de automatische toerenregeling kreeg het er moeilijk mee, maar klus afgerond. Maar als je voor dit soort werk een andere machine gebruikt, zou ik zeggen voor dat geld: mooi apparaat.
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo
Ik heb de accu versie en deze werkt erg prettig
En heeft toch vermogen genoeg voor de meeste doeleinden
Mvg leroy
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Hallo,
Is dit een aanrader?
Makita RT0700CX2J bovenfrees / kantenfrees / trimmer in Mbox - 710W - 8mm €169
Gr, Rudy

Rudy, €169,000 is toch een prijs exclusief btw?
Zo ja, kijk dan ook even bij Toolnation voor de RT0700CX3J voor €183,95 ex en €222,58 incl. btw +2 jaar extra dealer garantie.
Mvg, :).
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.619
685
Antwerpen
of dichterbij huis bij Klium (zelfde prijs en 5 jaar garantie, gratis levering)

geen affiliatie met Klium, gewoon tevreden klant
 

Arjen Bosse

Actieve deelnemer
22 jun 2016
227
48
Denk ook eens aan de eenvoudige variant van Makita, de M3700. Relatief goedkoop maar niet heel uirgebreid. Het enige nadeel is het korte snoer maar dat is eenvoudig zelf te vervangen.
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Ik heb gekozen vr de Dewalt om het grotere dieptebereik en de led verlichting, wel een nadeel is het snoer is maar 2m jammer!
 

Frank-Jan

Actieve deelnemer
12 sep 2008
208
12
Belgisch Limburg
Ik heb gekozen vr de Dewalt om het grotere dieptebereik en de led verlichting, wel een nadeel is het snoer is maar 2m jammer!

Eigenaardig, de mijne heeft een snoer van 3,5.
Ik heb de mijne een paar maanden geleden bij een lokale ijzerwarenhandel gekocht. Mijn oude dw609 kantenfrees gaf midden in een project spontaan de geest, en ik moest die dag onmiddelijk een vervanging hebben, ze hadden daar ook de makita, en de excentrische zool leek mij ook interessant, maar toen ik ze bepotelde voelde de Dewalt toch wat degelijker aan, en lag wat beter in de hand. Ik vind het wel vervelend dat die aansluitstukken voor de stofafzuiging niet gemonteerd kunnen blijven als je de machine in de koffer wil opbergen. (en de stofafzuiging met de invalvoet is ook niet zo effectief als ik gewend ben van mijn andere bovenfrezen)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.