Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 33

Volg onze gigarestauratie in Dordrecht!

Hallo allemaal!

Al aardig wat mensen kennen mij van de vijlen en het volgen van een houtbewerkingscursus en hebben enorm leuk gereageerd op onze gigarestauratie in Dordrecht. Daarom leek het me leuk een nieuw topic te plaatsen waarin ik telkens aangeef als onze website http://www.latelier.nl weer een update heeft ondergaan! Inmiddels heb ik meerdere maanden toegevoegd, na oktober 2006 springt hij naar september t/m december 2010. Vandaag heb ik januari 2011 toegevoegd!

Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden!

To be continued!!

Groetjes,
    Samantha

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Re: Volg onze gigarestauratie in Dordrecht!

Hoi Samantha, wat een ontzettend gaaf project zijn jullie toch aangegaan, respect hoor. Ben benieuwd hoe de verdere invulling van de site gaat worden.
    1Kleine opmerking, maar dat heeft meer betrekking op je post, je moet even de link naar jullie site tussen en zetten. Op die manier word de site op een nieuw tabblad geopend en niet ipv de woodworking site. Snappie?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jpandriesse
    Hoi Samantha, wat een ontzettend gaaf project zijn jullie toch aangegaan, respect hoor. Ben benieuwd hoe de verdere invulling van de site gaat worden.
    1Kleine opmerking, maar dat heeft meer betrekking op je post, je moet even de link naar jullie site tussen en zetten. Op die manier word de site op een nieuw tabblad geopend en niet ipv de woodworking site. Snappie?
    Gelukt!! Bedankt voor de goede tip!!

Mooi project, mooi om die vorderingen te zien. Ben heel benieuwd hoe het gaat worden.

Cool! Het begint langzamerhand de contouren van een huis aan te nemen in plaats van een bouwplaats. Dat moet vast een heel fijn gevoel zijn!

Arthur

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008

Zo, dat is nogal een verbouwing!
    Als ik het goed begrijp leven jullie al die tijd tussen het puin? Mijn vriendin vond onze verbouwing van 3 maanden al een ramp .

Maar hoe komt het dat de verbouwing zo lang duurt? Hebben jullie zo weinig tijd om te klussen en willen alles zelf doen?
    Niet lullig bedoeld en ik zie dat het een enorme verbouwing is. Maar 5 jaar is wel erg lang.

Petje af dat jullie aan zo'n klus durven te beginnen!

Ik vind het wel meevallen.

Gezien hun nog eens last hebben van de monumentenzorg.
    Die zijn heel speciefiek over de regels bezig en daar moet je veel voor onderhandelen.

Ben zelf ook al weer 4,5 jaar bezig en het einde komt bijna in het zicht.

Het is een kwestie voornamelijk van tijd, centen en regels.
    En vervelende buren.
    In ons geval dan.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door primera
    Ik vind het wel meevallen.

Ben zelf ook al weer 4,5 jaar bezig en het einde komt bijna in het zicht.

Het is een kwestie voornamelijk van tijd, centen en regels.
    En vervelende buren.
    In ons geval dan.
    Dat zullen jou buren na 4,5 jaar naast een verbouwing te wonen ongetwijfeld ook over jullie zeggen :mrgreen:

Nee de problemen met de buren komt niet vanwege het feit dat wij al 4,5 jaar bezig zijn.

Dit komt omdat wij "nederlanders" zijn.

Zelfs mijn andere buren hebben problemen met deze buren.

De politie is de afgelopen 4,5 zeker al 20 keer aan de deur geweest.
    Voor allerlei dingen waar ze mijn nergens op konden pakken.

Afgelopen weekend ook nog.

Was hout in aan het laden om te gaan schaven bij een kameraad op zijn werk.
    Dit was om 08.00

De tussen stand van de politie is tot nu toe 1 waarschuwing en de rest genoteerd.
    Zelfs de wijkagent wordt moe van hun.
    Zijn ook altijd zeer vriendelijke agenten.
    kan je ook mee lachen hier.

Moet wel zeggen dat ik verder nog nooit in aanraking met de polite geweest ben voordat ik in Lommel ging wonen.

Begint de buurvrouw uit het raam te schreeuwen,

Weet je hoe laat het is. Ik bel de politie.
    Ik zei bel maar.
    En een kwartier later stonden ze voor de deur.
    De politie moet komen zelfs voor de stomste meldingen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coko
    Zo, dat is nogal een verbouwing!
    Als ik het goed begrijp leven jullie al die tijd tussen het puin? Mijn vriendin vond onze verbouwing van 3 maanden al een ramp .

Maar hoe komt het dat de verbouwing zo lang duurt? Hebben jullie zo weinig tijd om te klussen en willen alles zelf doen?
    Niet lullig bedoeld en ik zie dat het een enorme verbouwing is. Maar 5 jaar is wel erg lang.

Petje af dat jullie aan zo'n klus durven te beginnen!
    5 jaar (het is al 6 jaar trouwens) lijkt lang, maar: het pand is een rijksmonument van 420 m2 en 1800 m3 groot en zoals je kan zien op de site, was het een echte ruine die alleen nog overeind stond door de stempels. Alle balken en kinderbinten hebben we losgehaald, aangeheeld of vervangen. Alle vloerdelen hebben we vervangen. Eigenlijk hebben we het hele pand uit elkaar gehaald en opnieuw in elkaar gezet. Het enige waar we af konden blijven, waren de gemetselse buitenmuren! Alleen al het constructieve herstel heeft daarom meerdere jaren geduurd...

Op het dak na wat snel dicht moest, doen we alles zelf in de spaarzame uurtjes naast
    onze fulltime banen met hulp van met name mijn schoonvader. Tja, meer laten doen kost teveel en daarnaast zijn we mierenneukers: het moet perfect zijn.

We hebben gelukkig fijne buren, dus daar hebben we geen problemen mee! Monumentenzorg was niet lastig, tot we begonnen over een moderne opbouw die we dit jaar willen gaan zetten. Maar dat lijkt nu ook goed te komen!

Forum Rechten