Tip: nieuwe Bosch gts 10 xc aanbieding (500e)

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
@nrgd, ja ik zit eigenlijk met dezelfde keuze. De 7492 is wel een mooie en ik weet dat hij heul degelijk gebouwd is met stevig blad en de parallel geleider de aan beide kanten via een rail/geleider op breedte gezet wordt. Wat ik zo gauw zie wordt deze ook parallel versteld maar als die niet parallel op het blad staat en niet te verstellen is, is natuurlijk wel minder. Ben ook wel benieuwd naar reacties van eigenaren.
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
@nrgd, ja ik zit eigenlijk met dezelfde keuze. De 7492 is wel een mooie en ik weet dat hij heul degelijk gebouwd is met stevig blad en de parallel geleider de aan beide kanten via een rail/geleider op breedte gezet wordt. Wat ik zo gauw zie wordt deze ook parallel versteld maar als die niet parallel op het blad staat en niet te verstellen is, is natuurlijk wel minder. Ben ook wel benieuwd naar reacties van eigenaren.
 

't Wolt

Actieve deelnemer
2 dec 2018
269
13
Amersfoort
www.twolt.nl
@nrgd, ja ik zit eigenlijk met dezelfde keuze. De 7492 is wel een mooie en ik weet dat hij heul degelijk gebouwd is met stevig blad en de parallel geleider de aan beide kanten via een rail/geleider op breedte gezet wordt. Wat ik zo gauw zie wordt deze ook parallel versteld maar als die niet parallel op het blad staat en niet te verstellen is, is natuurlijk wel minder. Ben ook wel benieuwd naar reacties van eigenaren.

Mja ik heb de 7492 thuis en op de werkplaats twee fatsoenlijke Altendorfen... Daarbij vergeleken is die 7492 echt speelgoed. Maar goed, op zich is het een prima apparaat. Lekker compact, dus makkelijk mee te nemen als je hem op locatie wil gebruiken. Afzuiging is minder vind ik. Vooral door de vele openingen in de bekisting van het zaagblad, vermoed ik. Ook de enorme pokkeherrie die het ding maakt vind ik een nadeel. Vermogen is goed zat, verstelling van de parallelgeleider is erg fijn. Afkorten doe je met een afkortslee en gaat dan prima. In verstek zagen gaat alleen met mallen of een goede (Incra) verstekgeleider. Het meegeleverde prul is niet bruikbaar. Verwisselen van zaagbladen gaat ongeveer net zo langzaam als bij de meeste machines, maar wat ik wel erg fijn vind is dat DW het benodigde gereedschap in de behuizing van de machine heeft opgeborgen. Die behuizing heeft nog een aantal met slimmigheidjes die het werken toch net wat aangenamer maken. YouTube kan je er alles over vertellen. Ohja, plaatsen en verwijderen van het spouwmes is echt een eitje en gaat supersnel.
 

NRGd

Actieve deelnemer
21 mei 2017
42
17
Arnhem
Dank voor de info, ik heb de Bosch aan me voorbij laten gaan en ga voor de DeWalt. En ja, er hij heeft wat mindere punten in vergelijking met de echte toppers, maar ik kom van een Einhell, dus dat verschil ga ik ook wel merken ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.