Zelf keuken renoveren

Brrod

Actieve deelnemer
12 feb 2019
46
1
Beste klussers,

Ik wil mijn bestaande keuken zelf gaan renoveren. Dit om de kosten te drukken en omdat de keuken van goede kwaliteit is.

Ik zit eraan te denken om de keuken te verven. En de deuren te vervangen.

Is verven een goede optie? En kun je de abs-randen mee schilderen? Zit er zelfs aan te denken om deze eraf te zagen en nieuwe erop te lijmen? Of is dit onzin?

Of zijn er nog andere manieren om zelf je keuken van een kleur te voorzien? Alleen de zijkant van de keuken is zichtbaar en onderkant kastjes vanwege de L-vorm. Er is dus niet heel veel schilderwerk omdat ik de deuren wil vervangen.

Deuren en fronten wil ik gaan vervangen en zelf gaan maken van watervast mdf? (Goede keuze) en deze gaan lakken. Scharnieren ed kan ik dan hergebruiken.

Tips zijn zeer welkom! Alvast dank!
 

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
ha BRRod,

Ik heb geen ervaring met het overschilderen, maar ik denk dat met de juiste primer en goed ontvetten het prima mogelijk is de kastjes op te frissen in een ander kleurtje. Wat betreft de nieuwe deurtjes: ja, dat wil prima in MDF. Ik heb op die manier op basis van Ikea kasjes al een keuken gemaakt en ook anderszins wel kastdeuren gemaakt. Ik zou wel gaan voor een goede persing MDF en dat kan van watervast MDF (heb ik in de badkamer gedaan), maar gewoon MDF houdt het bij ons al vijftien jaar prima in een keuken met een Beagle en twee kinderen. Veel plezier met dit project.

Groeten,
Hans
 

Danny1984

Post veel
16 mei 2017
781
74
Leeuwarden
Deurtjes uitschroeven, en laten spuiten, met hetzelfde kleurcode de rest wat niet gespoten kan worden schilderen.


Ik heb het zo voor veel klanten gedaan ( het spuitwerk)

Succes nog kerel.

Gr Danny
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
De deurtjes zijn over het algemeen het duurste van de kastjes.
van MDF kan je prima deuren maken.