Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Klauwplaat voor Scheppach dmv200

Beste,

Ik ga voor houtbewerken naar de Stadswerkplaats in Utrecht, waar een oude Scheppach dmv200 draaibank staat. We zouden deze graag gebruiken om schalen te draaien, maar er zit geen klauwplaat bij. Op de website van de Scheppach importeur kost deze klauwplaat 400 EUR (incl btw), wat meer is dat sommige nieuwe draaibanken komen. Heeft iemand enig idee of er andere goedkopere klauwplaten (3 of 4 klauwen) op deze machine kunnen passen? Of heeft iemand nog een klauwplaat liggen toevallig?

Alvast hartelijk dank!

Is dat niet gewoon standaard maatvoering op die machine? Dan kan er ook gewoon een record power of teknatool klauw op toch? Scheelt een hoop geld 400 euro voor een chuck is een hoop geld ja

Je kan voor 30 euro een scheppach adapter kopen. Dan heb je m33 draad en kan je zelf kiezen welke klauwplaat je monteert . Onderdeelnummer is 88002121

Ik heb een niet-zelfcentrerende vierklauwplaat liggen die past op een Huvema H 1000 maar ik weet de schroefdraadmaat niet te noemen, de diameter komt wel overeen met wat op andere draaibanken voorkomt, maar de spoed is net even anders. De binnendiameter is 19mm.

@Wim 1965: de draad op je Huvema is BSW 3/4" x 10 TPI

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chevy66 Bekijk Berichten
    Je kan voor 30 euro een scheppach adapter kopen. Dan heb je m33 draad en kan je zelf kiezen welke klauwplaat je monteert . Onderdeelnummer is 88002121
    Dank, dat is heel nuttig! Met die m33 draad kan je eenvoudige HBM klauwplaten monteren? Ik zie geen verdere informatie, u weet dat deze op de Scheppach dmv200 past?

Je zal even moeten meten wat je draaibank voor draad op de as heeft. Als het 1"x8 tpi is zal de adaptor op je bank passen.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten