Klauwplaat voor Scheppach dmv200

BertRijk

Nieuw lid
3 dec 2019
16
6
Beste,

Ik ga voor houtbewerken naar de Stadswerkplaats in Utrecht, waar een oude Scheppach dmv200 draaibank staat. We zouden deze graag gebruiken om schalen te draaien, maar er zit geen klauwplaat bij. Op de website van de Scheppach importeur kost deze klauwplaat 400 EUR (incl btw), wat meer is dat sommige nieuwe draaibanken komen. Heeft iemand enig idee of er andere goedkopere klauwplaten (3 of 4 klauwen) op deze machine kunnen passen? Of heeft iemand nog een klauwplaat liggen toevallig?

Alvast hartelijk dank!
 

jellevK

Actieve deelnemer
26 feb 2018
62
1
Veenendaal
Is dat niet gewoon standaard maatvoering op die machine? Dan kan er ook gewoon een record power of teknatool klauw op toch? Scheelt een hoop geld 400 euro voor een chuck is een hoop geld ja
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.536
Je kan voor 30 euro een scheppach adapter kopen. Dan heb je m33 draad en kan je zelf kiezen welke klauwplaat je monteert . Onderdeelnummer is 88002121
 

Wim1965

Actieve deelnemer
23 apr 2017
311
51
Dalfsen.
Ik heb een niet-zelfcentrerende vierklauwplaat liggen die past op een Huvema H 1000 maar ik weet de schroefdraadmaat niet te noemen, de diameter komt wel overeen met wat op andere draaibanken voorkomt, maar de spoed is net even anders. De binnendiameter is 19mm.
 

BertRijk

Nieuw lid
3 dec 2019
16
6
Je kan voor 30 euro een scheppach adapter kopen. Dan heb je m33 draad en kan je zelf kiezen welke klauwplaat je monteert . Onderdeelnummer is 88002121

Dank, dat is heel nuttig! Met die m33 draad kan je eenvoudige HBM klauwplaten monteren? Ik zie geen verdere informatie, u weet dat deze op de Scheppach dmv200 past?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.536
Je zal even moeten meten wat je draaibank voor draad op de as heeft. Als het 1"x8 tpi is zal de adaptor op je bank passen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.