Een doosje van Witte Iep met een Blackwood inleg in de deksel

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Dit is het doosje dat Ik in de nieuwe steady rest heb zitten die dat Ik geplaatst heb onder de

Het was niet veel getrokken, een beetje uit het rond verder helemaal goed, maar het was wel hard geworden met de lange tijd dat het gedroogd heeft.

Ik had niet goed gekeken en dacht dat het Esse hout was, maar toen Ik nog eens goed keek zag Ik dat het Iep was, en echt langzaam gegroeid.

Het is wat langer dan Ik doosjes meestal maak, (geen steady rest, maakt het moeilijker) maar Ik vind het best geslaagd, een stukje zwart hout (Afrikaans Blackwood)in het deksel gelegd en goed gelijmd.

Elm & Blackwood box.jpg Elm with inlaid Blackwood top.jpg ook nog enkele mini vogelhuisjes gedraaid omzaten order kwam voor 5 en Ik had er geeneen in huis Birdhouse ornament.jpg.

Have fun and take care ;)
 

Joop van M

Actieve deelnemer
22 apr 2017
366
32
Geldrop
Ik vind die mini vogelhuisje erg mooi is geworden.
Misschien is het ook leuk om van gelijke opzet wat groter model te nemen bijvoorbeeld een vogelvoederbakje. Of heb je die wel veel buiten hangen?
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Thanks Joop:D, voor je reply.

Er zijn hier niet zoveel verschillende vogels, vooral in deze tijd van het jaar, Meesjes en Spechten, Blauwe en Grijze Gaai, Kraai en Raven, plus enkele Arenden zolang de meren niet helemaal dicht gevroren zijn, en die komen niet by huis, er zijn enkele andere soorten die alleen in de bossen hun kostje scharrelen, zoals Grouse en Partridge (Patrijs).

Ik heb wel enkele voeder stations, maar kan die alleen later in het jaar (winter) vullen, omdat hier zwarte Beren rond lopen, en die vernielen je feed stations on aan het voedsel te komen, en dan de Red Squirrels (eekhoorn) en de Gaaien dragen alles weg als je dat niet voorkomt.

Vet blokken zitten in en gazen doosje en hangt onder een voederhuis, de meesjes en spechten hebben daar geen moeite mee, de gaaien proberen het well maar het is teveel moeite voor hun, hetzelfde voor de eekhoorns.

Verder heb Ik een voederhuis (metalen) dat sluit als er een zwaardere vogel of eekhoorn op het stokje land of zit, (kan versteld worden voor gewicht).
De laatste foto laat de andere feeder zien, met een Blue Jay die de gevallen zonnen bloemen zaadjes aan het vergaren is.

Squirrel.jpg Spechten.jpg specht.jpg Feeder with Blue Jay.jpg

Nu voor houtwerken, Ik heb honderden Birdhouses gemaakt, en het is gewoon teveel om die allemaal apart te laten zien, heb ook niet een foto van ieder.

zo enkele voorbeelden hier.

Birdhouse ornaments.jpg Ornament birdhouses.jpg
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.166
350
Etten-Leur
Dag Leo,

Ik vindt het doosje van Iep erg mooi (de vogelhuisjes ietsje minder) maar je opmerking in de eerste zin over over de steady rest begrijp ik niet zo goed.. Quote Dit is het doosje dat Ik in de nieuwe steady rest heb zitten die dat Ik geplaatst heb onder de Unquote.

Maak je de doosjes met een steady rest, zo groot zijn ze toch niet?

Vriendelijke groeten, Hans
 
Dag Leo,

Ik vindt het doosje van Iep erg mooi (de vogelhuisjes ietsje minder) maar je opmerking in de eerste zin over over de steady rest begrijp ik niet zo goed.. Quote Dit is het doosje dat Ik in de nieuwe steady rest heb zitten die dat Ik geplaatst heb onder de Unquote.

Maak je de doosjes met een steady rest, zo groot zijn ze toch niet?

Vriendelijke groeten, Hans

Hoi Hans ,

Leo had een ander onderwerp aangemaakt over zijn zelf gemaakte steadyrest. Hij wilde zijn scheve/ kromme voorgedraaide doosjes weer opnieuw draaien maar durfde dit niet zonder steady rest omdat deze in de loop der jaren krom waren getrokken .
Gr Edwin
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Dag Leo,

Ik vindt het doosje van Iep erg mooi (de vogelhuisjes ietsje minder) maar je opmerking in de eerste zin over over de steady rest begrijp ik niet zo goed.. Quote Dit is het doosje dat Ik in de nieuwe steady rest heb zitten die dat Ik geplaatst heb onder de Unquote.

Maak je de doosjes met een steady rest, zo groot zijn ze toch niet?

Vriendelijke groeten, Hans

Sorry Hans, daar is een stuk missing in die zin, het zou hebben moeten zijn, ........ dat ik geplaatst heb onder gereedschap en werkwijze, maar het is er niet ??, vergeten of verdwenen ??

Ik had de steady rest nodig omdat dat doosje best lang is, plus het was een beetje ovaal geworden met het drogen, plus Ik hield het doosje met de chuck vast op het buitenste van het doosje, geen extra lengte om het vast te houden dat Ik later kon verwijderen, zodoende wilde Ik er zeker van zijn dat het niet beschadigd zou worden, Ovaal is geen goede vorm om vast te houden, maar met de steady rest was het geen probleem.

Thanks for looking and commenting :cool:
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Hoi Leo,

Ziet er heel goed uit. ik kan alleen geen wwww-tjes in het iep hout zien ;).

Vogelhuisjes zijn heel mooi en divers.... vooral die met de schors.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.