Van budget afkortzaag naar nauwkeurige machine door 3 eenvoudige verbeteringen

Christofix

Actieve deelnemer
3 jul 2019
94
29
Oudenaarde
www.youtube.com
Hallo,

Sinds een jaar of 3 heb ik een goedkope afkortzaag. Ik had die toen gekocht gewoonweg omdat mijn budget geen Dewalt, Makita of Festool toeliet.
Omdat dit toestel niet zo nauwkeurig werkte zocht ik uit hoe ik dit kon verbeteren.
Hoe ik het deed, zie je in deze video.

Ik kan alvast zeggen, de resultaten die ik er nu mee behaal zijn echt goed, dus de plannen om een nieuw toestel te kopen zijn even opgeborgen en de centen kan ik in een ander toestel investeren.

Hopelijk heb je hier iets aan.
Groeten
C

 

WillemWoodWorker

Actieve deelnemer
29 sep 2019
40
6
Mooi filmpje! Ik overweeg de aankoop van een afkortzaag. Dat wordt ook zeker geen topding. Met je filmpje kan ik hem in ieder geval precies maken. Ik twijfel nog omdat ik nu heel veel met de slee op de zaagtafel werk. Je doet dat ook in je filmpje. Waarvoor gebruik je dan de afkortzaag? Alleen voor langere dingen?
 

Christofix

Actieve deelnemer
3 jul 2019
94
29
Oudenaarde
www.youtube.com
Mooi filmpje! Ik overweeg de aankoop van een afkortzaag. Dat wordt ook zeker geen topding. Met je filmpje kan ik hem in ieder geval precies maken. Ik twijfel nog omdat ik nu heel veel met de slee op de zaagtafel werk. Je doet dat ook in je filmpje. Waarvoor gebruik je dan de afkortzaag? Alleen voor langere dingen?

Hoi @willemwoodworker.

De afkortzaag gebruik ik ook minder. De slede is mijn meest gebruikte hulpstuk voor het verzagen van stukken ( je kan een video op mijn kanaal terug vinden hoe ik mijn slede gemaakt heb: https://youtu.be/OCRI7hMpAUg )

De afkortzaag gebruik ik inderdaad voor langere stukken, dus de hulpboxen die ik hier maakte zijn echt wel superhandig.

Hopelijk kon deze video je inspireren voor de aankoop van jouw toestel.

Groeten
C
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.