Fastcap ProCarpenter rolmaat

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
Gebruikt hier iemand de ProCarpenter rolmaten van Fastcap?
http://www.fastcap.com/estore/pc/viewCategories.asp?idCategory=12.
Ze hebben enkele interessante modellen die ik nog van geen enkel merk heb gezien:
- FLAT16 Metric Reverse Flatback 16'=4,8M, platte meetband
- TRUE32 Metric Reverse 16'=4,8M, gewone meetband, 32 mm kastplanksysteem
Beide modellen hebben ingebouwde puntenslijper, links-rechtsom te lezen en beschrijfbare zijkant. Verder nog 8 andere modellen, de meeste met imperial maten.
Ik heb nog geen winkel in Europa gevonden (behalve Rutlands, alleen inch modellen) en kan ze alleen in Amerika bestellen bij Fastcap zelf of Amazon. De verzendkosten ($13,95) zijn hoger dan de aanschafkosten ($7,95).
Heeft er iemand nog meer interesse in deze bijzondere rolmaten?
Dan kunnen we er misschien meerdere tegelijkertijd bestellen.

catalog-p37-pro-carpenter-tapes-545.jpg
 

primera

Actieve deelnemer
13 jul 2010
298
0
geen idee waarom je een platte rolmeter wilt.

Je zou ook kunnen kijken bij de naaiwinkel voor een meetlint.

Net zo makelijk een waarschijnlijk ook veelgoedkoper.
Ik gebruik deze ook wel eens.
 

WR1944

Oud hout
Ik heb goede recensies gelezen over FastCap rolmaten.
Met een platte rolmaat kan je het lint plat op de ondergrond leggen en beter aftekenen. Je hebt dan geen last van een maatstreep die iets boven het materiaal zweeft.
Met een meetlint uit de naaiwinkel heb je altijd de juiste maat, een beetje harder strak trekken en je wint zo een paar millimeter.
 

WR1944

Oud hout
Ik heb een Fastcap rolmaat gekocht, door de goede recensies en mede door de lage prijs. Ik weiger met inches te werken dus het werd een metrische die in twee richtingen af te lezen is. Ook zat er aan beide zijden een witte strook om streepjes op te zetten als een story stick. Ik kan zo gauw geen Nederlandse term voor bedenken. Die witte strook maakte het echter lastig om nauwkeurig af te lezen dus ik was al bezig een andere versie te kopen. Maar die was niet in voorraad bij m'n hofleverancier (Woodcraft). Op een gegeven moment bedacht ik me dat ik met misschien een ander lint al geholpen kon zijn. Die zijn namelijk los te bestellen. Dus het lint er helemaal uit getrokken om te zien hoe moeilijk het was om een lint te wisselen. Ik was bijna aan het eind toen er in het inwendige iets sprong en de spanning van de terugvoerveer af was.
Dus de rolmaat open gemaakt. De centrale as bleek verpulverd, het was een vrij bros metaal, het leek het meest op wat ik ken als composiet. Daar werden bijvoorbeeld deurgrepen van gemaakt, dus voorwerpen waar weinig kracht op kwam.
Ik heb de fabrikant, in dit geval de originele firma want productie geschiedt in China, een e-mail gestuurd met m'n klacht, ondersteund met foto's van de inwendige ravage. De volgende dag kreeg ik een mailtje terug met excuses, een bedankje voor de foto's en de toezegging dat een vervangende rolmaat zou worden opgstuurd. De foto's zouden doorgestuurd worden naar de engineering department ter evaluatie.
Nog geen week later (vandaag 5 oktober dus) ontving ik een doosje van Fastcap met maar liefst drie rolmaten, het model dat ik gekocht had plus het type dat ik nog had willen kopen in een platte uitvoering en normale uitvoering. Die platte versie is als een centimeter voor naaidoeleinden, de normale uitvoering heeft een holling om het lint uit te kunnen steken zonder dat die omklapt.
Dat is een zeer adequate service van Fastcap die het niveau van Festool USA benaderd. Ik hoop dat deze rolmaten langer meegaan. Ze geven in ieder geval een levenslange garantie op hun producten en deze actie is een bewijs voor hun goede attitude.
 

jury

Actieve deelnemer
12 jun 2010
38
0
53
Lopik
ze verkopen fastcap rolmaten bij Rutlands .
Dit is een engelse winkel dus geen douane kosten.
Ik heb deze rolmaten hier bestelt en ze bevallen me prima.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.