Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Onderwerp: Rhododendron-hout

Rhododendron-hout

Hoi houtliefhebbers,

wie heeft er nog belang bij stronken van zeer oude Rhododendrons?? Ze zijn vandaag gesnoeid, dus het betreft hier vers hout. Ik heb nog geen foto helaas aangezien mijn collega er vandaag mee kwam.

De stronken zijn zeer kronkelig natuurlijk maar er zitten stukken tussen met een diameter van 8 á 10 cm! Nu heb ik zelf al een hoeveelheid gered maar mochten er nog liefhebbers zijn dan kan ik nog wel wat apart leggen?

Ik moet het hout overnemen als brandhout dus geheel gratis kan ik het helaas niet doen.

Ik verneem het wel!

Gr. G.A.V.

Re: Rhododendron-hout

IIIIIIIIIIIIIIK!!

Ho, eerst denken, dan doen.. :?

Waar is het om maar iets belangrijks te noemen?

Hoi Houthasses,

klein detail inderdaad.... ff niet aan gedacht! ops: De stronken liggen in Zwolle maar deze gaan mee naar Nieuwleusen. Stuur me maar ff een PB-tje dan komt het goed!

Gr. G.A.V.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

OOK IIIIIIIK !! Een klein stukje lijkt me leuk om eens wat te proberen.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Brandhout zeg je. Mn hok is alweer bijna leeg, dus dat komt mooi uit.

:mrgreen:

Dat lijkt mij super hout om eens te draaien.
    Wanneer kan ik een kruiwagen vol dikke stukken bij je afhalen. Dan kan ik meteen Wilco zijn bladen "woodworking" terugbrengen.
    Ik hoor graag te reactie per PB.
    vr.gr. Jan Pranger.

Ik heb ook belangstelling voor een paar stukken. Lijkt me mooi speciaal hout voor handvaten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jpandriesse
    Brandhout zeg je. Mn hok is alweer bijna leeg, dus dat komt mooi uit.

:mrgreen:
    Maakt van dat hout alvast een brandstapel voor jpandriesse :mrgreen:

Bij nader inzien heb ik toch geen belang bij de stukjes, de diameter is iets te klein om voor mij van nut te zijn. Ik heb ooit rodostammen gezien van bovenbeen dikte, alleen deed ik toen nog niet aan houtbewerking.. :?

Hoi allemaal,

deze week gooi ik de dikste stukken apart en dan neem ik het mee naar Nieuwleusen. Met de liefhebbers die zich inmiddels hebben aangemeld zal ik via PB contact opnemen. Aangezien ik aan het klussen ben dan zal dat één dezer dagen worden, oke!?

We houden contact!

Gr. G.A.V.

P.S. fotootje is nog niet gelukt.... ops:

Belofte maakt schuld.... hierbij nog een paar fotootjes van de Rhododendron stukken. (en nog wat Berken zie ik... )

Er zitten natuurlijk niet enorm veel diameters van +/- 10 cm tussen maar een groot (bruikbaar?) gedeelte zit tussen de 8 en 5 cm..... en natuurlijk dunner....

Gr. G.A.V.

P.S. Volgende week heb ik iets meer ruimte in mijn agenda dus de geïnteresseerden benader ik dit weekend, oke?

Attached files

Forum Rechten