Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 12 van de 12
    3D printers zijn leuke en handige dingen en er zijn veel handige hulpmiddelen mee te maken voor in de werkplaats. Dit is er inderdaad ook 1 van.

En over de taal het is inderdaad erg jammer dat er zoveel verengelst wordt voor het zoeken op internet ontkom je er bijna niet aan maar op een Nederlands forum zou het natuurlijk wel mooi zijn dat er zoveel mogelijk Nederlands gebruikt wordt.

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Ik streef er ook naar om op een Nederlandstalig forum zoveel mogelijk Nederlandse woorden en uitdrukkingen te gebruiken. Zelfs het feit dat ik in Amerika woon doet daar niets aan af. Maar je wordt inderdaad op het Internet voornamelijk met Engels geconfronteerd. En die Engelse kretologie gebruik ik ook in m'n communicatie richting Engelstalige fora. Sommige woorden zijn echter moeilijk te vertalen of het Nederlandse woord is dusdanig jargon dat de modale medemens dat woord nog minder begrijpt. Ik heb geen achtergrond in houtbewerken, het is een hobby, en daardoor bezit ik niet de woordenschat van een geroutineerde meubelmaker of timmerman. Een voorbeeld is een router plane. In een roman over de scheepvaart las ik over het woord horletoet en een woordenboek moest mij uitleggen wat het was. Via dit forum leerde ik dat het een grondschaaf is in goed Nederlands. Soms gebruik ik Engels omdat het korter is, ply in plaats van multiplex of heb ik geen tijd en/of zin om het via een vertaalprogramma te vinden. Maar ik probeer wel zoveel mogelijk Nederlands te gebruiken op fora als deze. Misschien als reactie op m'n verblijf in Amerika ben ik zelfs uitgebreider met m'n geschreven communicatie in het Nederlands om m'n Nederlands zoveel mogelijk in m'n systeem te houden.

Forum Rechten