Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Gauge dial houder voor t slot

Hoi, gisteren wat zitten ontwerpen in 3d en dan ook geprint in 3d
    ik wilde een houder hebben voor mijn harvey table saw waar ik in de t slot een gauge kan op monteren die stabiel is, daarom zelf wat zitten tekenen
    staan ook op thingiverse
    thingiverse.com/thing3997273
    3 varianten

resultaat
    F8EE8553-DBBC-4A47-8127-66F531D25867.jpg7080502A-46FF-4713-AE4A-F84BE152170F.jpgED5F0CA8-9839-41C7-AC02-69CDF1FDB454.jpg
    Laatst gewijzigd door Alexvancoyghem; 24-11-19 om 11:09. Reden: Gauge dial; t slot;harvey

Mooie houder is het geworden.

In het verleden is er al vaker over gesproken op het forum, maar waarom gebruiken we toch steeds zoveel Engelse termen waar ook prima Nederlandse woorden voor zijn.
    Table saw - tafelzaag
    t-slot - t-sleuf
    Gauge - meter

Niet om dit onderwerp aan te vallen, want het is zeker niet het enige draadje waar een overmaat aan Engels wordt toegepast, maar het is ook mooi en nuttig om de Nederlandse woorden te blijven gebruiken. Ik weet dat je in het Engels ontzettend veel informatie kan vinden op het internet, maar als we maar genoeg Nederlands blijven gebruiken, dan kan je ook steeds makkelijker meer informatie in je moerstaal vinden.

Engelse termen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MerkiMac Bekijk Berichten
    Mooie houder is het geworden.

In het verleden is er al vaker over gesproken op het forum, maar waarom gebruiken we toch steeds zoveel Engelse termen waar ook prima Nederlandse woorden voor zijn.
    Table saw - tafelzaag
    t-slot - t-sleuf
    Gauge - meter

Niet om dit onderwerp aan te vallen, want het is zeker niet het enige draadje waar een overmaat aan Engels wordt toegepast, maar het is ook mooi en nuttig om de Nederlandse woorden te blijven gebruiken. Ik weet dat je in het Engels ontzettend veel informatie kan vinden op het internet, maar als we maar genoeg Nederlands blijven gebruiken, dan kan je ook steeds makkelijker meer informatie in je moerstaal vinden.
    ik werk internationaal en zelf zoek ik heel veel op het internet, je wil niet weten hoe gemakkelijk het is om engelse termen te gebruiken, die 90% van alle internetnauten gebruiken, mocht elk in zijn eigen taal communiceren zou het weerom niet toegankelijk worden, daarom engelse termen, ik heb ook alles op thingiverse gezet dankzij de englese taal kan iedereen wereldwijd zijn steentje bijdragen tot het oplossen van problemen, btw: veel van je machines komen van de andere kant van de wereld.
    ik zal ook wat nederlandse tags inzetten
    Laatst gewijzigd door Alexvancoyghem; 24-11-19 om 19:03.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alexvancoyghem Bekijk Berichten
    Hoi, gisteren wat zitten ontwerpen in 3d en dan ook geprint in 3d
    ik wilde een houder hebben voor mijn harvey table saw waar ik in de t slot een gauge kan op monteren die stabiel is, daarom zelf wat zitten tekenen
    staan ook op thingiverse
    thingiverse.com/thing3997273
    3 varianten

resultaat
    F8EE8553-DBBC-4A47-8127-66F531D25867.jpg7080502A-46FF-4713-AE4A-F84BE152170F.jpgED5F0CA8-9839-41C7-AC02-69CDF1FDB454.jpg
    Mooi gedaan, maar wat is het doel van deze opstelling?

Welk type printer heb je, ikzelf heb een Anycubic Chiron maar helaas de laatste weken problemen mee. Ben aan het denken om hem te vervangen door een ander model, ben jij tevreden van jou printer?

Hi christof, ik heb een ira 3d, helaas is deze firma ook failliet gegaan, als ik zou vervangen zou ik voor een prusa gaan, low budget of high budget markerbot met twee extrusies

Mooie toepassing van de mogelijkheden om zelf iets te ontwerpen en te printen.

Wat Engels/Nederlands betreft: ik snap het gebruik van Engels wel. Als je op internet gaat zoeken met Nederlandse termen, dan is het aanbod gewoon veel kleiner. En ja, door in Engels verder te gaan wordt het met Nederlands ook nooit meer wat. Blijft lastig.

Het doel van deze constructie om hiermee te bepalen of je zaagblad evenwijdig staat aan de geleidingsgleuf voor je dwarsgeleider.
    1 zet de constructie in de geleidingssleuf
    2 zet de stift van de klok op een tand van je zaagblad
    3 draai het zagblad naar achter zodat dezelfde tand nu het verst van je weg is
    4 verschuif de constructie naar achter
    5 zet de stift weer op dezelfde tand
    6 bepaal het verschil van de metingen
    7 bepaal aan de hand daarvan of je je blad moet bijstellen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thomasz Bekijk Berichten
    Het doel van deze constructie om hiermee te bepalen of je zaagblad evenwijdig staat aan de geleidingsgleuf voor je dwarsgeleider.
    1 zet de constructie in de geleidingssleuf
    2 zet de stift van de klok op een tand van je zaagblad
    3 draai het zagblad naar achter zodat dezelfde tand nu het verst van je weg is
    4 verschuif de constructie naar achter
    5 zet de stift weer op dezelfde tand
    6 bepaal het verschil van de metingen
    7 bepaal aan de hand daarvan of je je blad moet bijstellen.
    inderdaad, daarvoor wil ze gebruiken

Er is op ons forum in het verleden een vertaallijst gemaakt. Hier staan een heleboel vertalingen eng-ned.
    Ik begrijp dat maar weinige Nederlanders de juiste Nederlandse technische termen weten. Je eigen taal is wel belangrijk omdat je je hier in nuances kan uit drukken.

Forum Rechten